اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال‌جاری حاصل شد؛

رشد 112 درصدی پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان در شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر 243 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند که به نسبت مشابه سال قبل 112 درصد رشد داشته است.

رشد 112 درصدی پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی امروز در جلسه هماهنگی، بررسی و احیاء زکات در کهگیلویه و بویراحمد که با حضور امام جمعه یاسوج، معاون پشتیبانی استانداری، مدیرکل امور شهر و روستا و مسئول اداره تبلیغ سازمان تبلیغات و مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد و سایر ادارات مرتبط به کمک رسانه‌ها، فرهنگ پرداخت زکات را به حد امیدوار کننده‌ای رسانده و مردم این استان اکنون در امر انجام این عمل الهی استقبال و مشارکت بیشتری دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد افزود: رشد زکات در استان 100 درصد شیعه کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست و باید در این زمینه اقدامات مهم‌تری انجام دهیم.
وی بیان داشت: جمع‌آوری 243 میلیون تومان زکات در شش ماهه نخست سال جاری و در 386 نقطه روستایی و 22 نقطه شهری انجام گرفته و این درحالی است که در شش ماهه سال 89 مبلغ 115 میلیون تومان زکات پرداخت شده است.

*پرداخت نقدی 220 میلیون تومانی زکات در کهگیلویه و بویراحمد
فرهادی بیشترین رقم پرداخت زکات را مربوط به پرداخت نقدی دانست و عنوان کرد: مردم این استان مبلغ 202 میلیون تومان به صورت نقدی پرداخت کرده‌اند.
وی ادامه داد: از سر جمع مبالغ جمع‌آوری شده زکات در این استان، 29 میلیون تومان مربوط به گندم بوده که بیشترین سهم زکات را داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هفت میلیون و 700 هزار تومان جو و دو میلیون و679 هزار تومان گوسفند و دو میلیون و 200 هزار تومان کشمش به عنوان زکات مردمی جمع‌آوری شده است.

*مرمت 49 مسجد از محل درآمدهای زکات در کهگیلویه و بویراحمد
فرهادی گفت: از محل درآمد زکات در شش ماهه اول سال جاری 49 مسجد، یک غسال‌خانه و پنج حسینیه مرمت و یا بهسازی شده است.
این مسئول حمایتی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سایر موارد مصرف زکات در این استان بیان داشت: 25 درصد درآمد زکات را در مواردی چون کمک به فقرا، هزینه‌های درمان و تحصیل نیازمندان هزینه کرده‌ایم.
امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار گفت: فلسفه زکات را برای تعدیل ثروت در جامعه بوده و افرادی که اهل زکات هستند رزق و روزی آن‌ها زیاد می شود.

*تبلیغ پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد مهجور مانده است
حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی افزود: پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد رشد خوبی داشته ولی به‌نظر می‌رسد در امر تبلیغ این فریضه الهی جای کار بسیاری وجود دارد.
وی تبلیغ دینی را از زبان غیرروحانی موثرتر دانست و تاکید کرد: همه اقشار مختلف جامعه در این‌باره مسئول هستند و نباید کسی بگویید زکات به من مربوط نمی‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه نیز در این دیدار گفت: بر اساس مصوبه دولت در روستاهایی که زکات پرداخت می‌شود تا سه برابر مبلغ جمع‌آوری شده به مساجد این روستاها کمک می‌شود ولی متاسفانه این کمک در استان کهگیلویه و بویراحمد از سرفصل بودجه مساجد کسر می‌شود.
حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی اعظم افزود: این کمک‌ها باید مستقلا" به مساجد این روستاها کمک شود نه این‌که از بودجه کلی مساجد این اقدام صورت گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول