اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

پرداخت زکات حمایت از مستضعفان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: پرداخت زکات حمایت از مستضعفان است.

پرداخت زکات حمایت از مستضعفان است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی در دیدار با مسئولان ستاد احیا ‌زکات استان بوشهر اظهار داشت: زکات یکی از واجبات الهی است که به فراموشی سپرده شده‌ و باید مسئولان با تمام توان برای احیای این امر کوشا باشند.
وی افزود:‌ سنت حسنه زکات با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران احیا شد و موجب عمران و آبادانی میهن اسلامی شد.
رضایی با بیان اینکه خداوند زکات را بر مسلمانان واجب کرده تا فقرا و نیازمندان جامعه از نعمات الهی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات سبب حمایت از اقشار مستضعف و ناتوان جامعه و کاهش فقر در جامعه اسلامی‌ می‌شود.
امام جمعه آبپخش بیان داشت: در دین مبین اسلام و قرآن کریم تاکیدات فراوانی در زمینه پرداخت زکات شده است و این امر نشان از اهمیت این امر مهم در جامعه اسلامی دارد.
رضایی با اشاره بر رشد میزان جمع‌آوری زکات در بخش آبپخش عنوان داشت: در نخستین سال تشکیل ستاد احیا زکات در بخش آبپخش شاهد جمع‌آوری هفت میلیون ریال زکات بودیم و این میزان در سال 89 به 41 میلیون و 500 هزار تومان رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش نیز گفت: زکات به عنوان پشتوانه مالی برنامه‏های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی انسان‌ها نقش بسزایی دارد.
مصطفی رضایی با بیان اینکه پرداخت زکات سبب کاهش فقر در جامعه می‌شود، عنوان داشت: دین مبین اسلام همواره بر درآمد مساوی مسلمانان تأکید دارد و این توازن تنها در سایه پرداخت زکات و خمس امکان‌پذیر است.
وی اضافه کرد: اگر به دو موضوع پرداخت خمس و زکات در جامعه به خوبی توجه و این مهم کاملا اجرایی شود بدون شک شکاف‌های طبقاتی در جامعه کاهش خواهد یافت.
این مسئول مردم این شهر را از پیشگامان پرداخت زکات در سال‌های اخیر برشمرد و تصریح کرد: با توجه با اعتقاد راسخ مردم به فرائض و واجبات دینی توسعه پرداخت زکات در این شهر به آسانی انجام می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش متذکر شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از بدو تاسیس نقش مهمی در حمایت از مستضعفین جامعه داشته است و سبب بهبود وضعیت معیشتی اقشار ناتوان جامعه شده‌است.
رضایی اذعان داشت: در بخش آبپخش خانوارهای مستضعفی وجود دارد که از کمیته امداد امام خمینی (ره) انتظار داریم با حمایت از ایشان سبب بهبود وضعیت معیشتی‌ ایشان و کاهش فشار‌های اجتماعی بر آنان شوند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول