اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

جایگاه فردوس در پرداخت زکات رضایت‌بخش است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر فردوس با بیان اینکه جایگاه فردوس در پرداخت زکات رضایت‌بخش است، گفت: پرداخت زکات سبب تطهیر روح انسان‌ها می‌شود.

جایگاه فردوس در پرداخت زکات رضایت‌بخش است
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام سید مجدالدین حسینی شنبه‌ شب در چهارمین کارگاه آموزشی زکات در فردوس اظهار داشت: زکات به عنوان یک واجب الهی باید در جامعه احیا شود.
وی افزود: اگر اسلام زکات را تشریح کرده است فقط در راستای سودرسانی به فقرا نیست بلکه بیشتر سود زکات به انسان‌های متمکن می‌رسد.
امام جمعه فردوس تصریح کرد: اگر حق فقرا در جامعه داده نشود، آنها در راستای گرفتن حق خود به پا می‌خیزند.
حسینی با اشاره به جنبش وال‌استریت در آمریکا یادآور شد: 99 درصد مردم فقیر و طبقه متوسط آمریکا علیه یک درصد طبقه ثروتمند این کشور علم بلند کردند و خواستار حق خود شدند.
وی گفت: اگر فاصله طبقاتی در جامعه از بین برود و افراد فقیر نیز در رفاه زندگی کنند، جنبش‌هایی نظیر وال‌استریت شکل نمی‌گیرد.
امام جمعه فردوس افزود: مال و ثروت روح انسان را آلوده و موجب قساوت قلب می‌شود و از این رو انسان باید با پرداخت زکات، بخشی از ثروت خود را به فقرا و نیازمندان بدهد.
حسینی تصریح کرد: در شهرستان فردوس علی‌رغم خشکسالی‌ها و کمبود نزولات جوی، ظرفیت دینی مردم بسیار بالا است و اگر چه برداشت محصولات کشاورزی آنان کم است، ولی زکات مال خود را پرداخت می‌کنند.
وی جایگاه شهرستان فردوس از نظر پرداخت زکات را در سطح استان مطلوب دانست و یادآور شد: نماز و زکات دو مسئله اخروی هستند و باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار فردوس نیز گفت: فلسفه زکات بسیار گسترده و یکی از کارهای حکومت اسلامی و جامعه دینی پرداخت زکات است.
عباس اقبال عنوان کرد: در 27 آیه از قرآن کریم که نماز در آن مطرح شده بلافاصله به زکات نیز اشاره شده و این نشانه اهمیت زکات در اسلام است.
وی تصریح کرد: اسلام نظام منظم تامین اجتماعی برای مردم است و اسلام معتقد است که همه مردم باید در رفاه زندگی کنند.
اقبال در پایان اذعان داشت: برای ایجاد رفاه بین مردم، افراد ثروتمند جامعه باید به فقرا کمک کنند و این از طریق پرداخت زکات موثر است.
چهارمین کارگاه آموزشی زکات با حضور روحانیون، عاملین و اعضای ستاد زکات و طلاب حوزه علمیه در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه حبیبیه شهرستان فردوس برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول