اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران:

حضور دانش‌آموزان در حوزه‌های علمیه فراهم شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران گفت: با ایجاد تمهیداتی، شرایط حضور دانش‌آموزان با محوریت حوزه علمیه در بعد ازظهرها فراهم شود و از ظرفیت فرهنگیان نیز در اینگونه برنامه‌ها استفاده شود.

حضور دانش‌آموزان در حوزه‌های علمیه فراهم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم کاوه ظهر امروز در شورای همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران در حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار داشت: باید زمینه ایجاد انگیزه برای حضور دانش‌آموزان پس از اخذ مدرک دیپلم در حوزه علمیه فراهم شود.
وی تصریح کرد: با برقراری ارتباط بین حوزه و آموزش و پرورش، فضای قرآنی در مدارس ایجاد می‌شود و این دو نهاد باید تلاش کنند تا فضای معنوی موجود در حوزه علمیه به آموزش و پرورش نیز انتقال پیدا کند.
دبیر کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: با ایجاد تمهیداتی شرایط حضور دانش‌آموزان با محوریت حوزه علمیه در بعدازظهرها فراهم شود و از ظرفیت فرهنگیان نیز در اینگونه برنامه‌ها استفاده شود.
وی با بیان اینکه با حضور اساتید حوزه علمیه در مدارس زمینه ورود دانش‌آموزان با استعداد نیز در حوزه علمیه فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا دانش‌آموزان با استعداد نیز به حوزه علمیه ورود پیدا کنند.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای ورود اساتید حوزه علمیه به مدارس خاطرنشان کرد: در این برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها اساتید برجسته حوزه علمیه از قم و مازندران به مناسبت‌های مختلف در مدارس حضور یابند.
کاوه با اعلام اینکه 72 مدرسه شبانه‌روزی در مازندران زیر نظر آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: در اینگونه مدارس امکان حضور روحانیان کمتر وجود دارد و به علت دوری مدرسه از شهر باید تلاش کنیم تا بستری فراهم شود تا روحانیان نیز به طور مداوم در اینگونه مدارس حضور یابند.
وی یادآور شد: در مدارس شبانه‌روزی بهترین فرصت برای حضور روحانیون است، زیرا در این مدارس دانش‌آموزان به طور تمام‌وقت در طول یک هفته در اختیار مدارس قرار دارند.
در ادامه فرماندار ساری با اشاره به همکاری مناسب آموزش و پرورش با حوزه علمیه تاکید کرد: ارتباط بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید گسترش پیدا کند.
سید عباس حسینی‌نژاد به برنامه گفتمان سیاسی با حضور طلبه‌های جوان در آموزش و پرورش اشاره کرد و متذکر شد: برگزاری این برنامه بازخورد مناسبی دارد.
این مسئول در پایان اذعان داشت: شرایط حضور روحانیان در مدارس باید به‌طور جدی فراهم شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول