اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

همکاری استان‌های همجوار لازمه توسعه است

خبرگزاری فارس: استانداری آذربایجان غربی گفت: همکاری منطقه‌ای بین استان‌های همجوار باید افزایش یابد زیرا به روند توسعه بیش از بیش شتاب می‌بخشد.

همکاری استان‌های همجوار لازمه توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وحید جلال‌زاده ظهر امروز در جلسه کمیته همکاری‌های اقتصادی استان‌های شمال غرب کشور که در سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: استان‌های هم‌جوار آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان باید بیش از بیش تعامل‌ و هماهنگی‌ خود در امور گوناگون افزایش دهند چرا که در این صورت جهشی فزاینده در امور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: چهار استان همجوار به دلیل داشتن اشتراکات مختلف اعم از زبان و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند به طوری که باید بیش از بیش در راستای ساماندهی این ارتباط‌‌‌ها و هدفدار کردن آنها گام‌های بلندی برداشته شود تا به دنبال آن فعالیت‌های این کمیته به عنوان یک الگو برای سایر مناطق کشور تعریف شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: هماهنگی و تشدید همکاری استان‌ها در ارتباط با کشورهای همجوار، استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از قابلیت‌های مرزی از مهم‌ترین اهداف این کمیته قلمداد می‌شود که باید در این راستا برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های لازم صورت بگیرد.
جلال‌زاده ادامه داد: هم‌مرزی آذربایجان غربی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه یک ظرفیت بی‌بدیل برای این استان در راستای توسعه تجارت و مبادلات فراهم کرده است پس باید مسئولان این استان مرزی در راستای بسترسازی برای استان‌های دیگر جهت بهره‌برداری از این ظرفیت‌های مرزی نهایت تلاش را بکنند.
استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: استانداران، معاونان استانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان می‌توانند برای انجام دادن بازدید، دیدار و انعقاد قرارداد به کشورهای دیگر سفر کنند لذا در سابق نیز امکان انجام این سفرها با هماهنگی مسئولان ارشد کشور وجود داشت ولی هم‌اکنون روند کسب مجور برای انجام این سفرها تا اندازه قابل توجهی تسهیل شده است که از این فرصت پیش آمده در راستای پیشرفت استان و منطقه شمال غرب کشور به طور کامل باید استفاده کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول