اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو:

جذب سرمایه‌گذار عامل توسعه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو گفت: جذب سرمایه‌گذار اعم از داخلی و خارجی در توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

جذب سرمایه‌گذار عامل توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه اسدالله علیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته همکاری‌های اقتصادی خارجی استان‌های شمال‌غرب کشور که در سالن شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: علاوه بر اینکه از طریق اعمال مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی برای حفظ سرمایه‌گذاران داخلی باید تلاش ‌کنیم  برای جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز تلاش صورت بگیرد.
وی به راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری ماکو اشاره کرد و گفت: این منطقه تجاری در زمینی به مساحت 5 هزار هکتار در منطقه ماکو، شوط و پلدشت راه‌اندازی خواهد شد به طوری که پیش‌بینی می‌شود بعد از اتمام مراحل ساخت بزرگترین منطقه آزاد تجاری کشور به لحاظ وسعت خواهد شد و یک رویش در اقتصاد سراسر کشور ایجاد خواهد کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی توسعه مبادلات در مناطق شمالی کشور است بر این اساس منطقه آزاد تجاری در شمال غرب کشور به دلیل هم‌جواری با کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان راه‌اندازی می‌شود از طرف دیگر به دلیل وجود دو مرز پرتردد در این منطقه امیدواریم نتایج مورد انتظار حاصل شود.
علیزاده گفت: امروزه برای همه مسئولان  و صاحب‌نظران در سطوح ملی و کشوری این امر مستند و مشخص است یک کشور در حال توسعه برای تبدیل به کشور توسعه یافته باید موضوع‌هایی مانند جذب سرمایه‌گذار خارجی، استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بهره‌گیری از نیروی متخصص سرلوحه امور خود قرار دهد چرا که در این صورت موفقیت‌های بیشتری در حوزه اقتصاد، تجارت و مبادلات خارجی کسب خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون برای راه‌اندازی این منطقه اقدامات زیادی صورت گرفته است، ادامه داد: مسئولان شهرستان‌های شوط، ماکو، پلدشت در ارتباط با مسئولیت‌ها و وظایف‌شان به شکل مطلوب توجیه شده‌اند از طرف دیگر واحد ثبت شرکت در این منطقه برای انجام دادن امور مورد نیاز مستقر شده است.
علیزاده با بیان اینکه تاکنون در سطوح مختلف رایزنی‌های گوناگون انجام شده است، اظهار داشت: در ارتباط با مونتاژ خودروهای خارجی توسط بخش خصوصی، احداث پالایشگاه، احداث زائرسرا، ایجاد مزرعه نمونه، راه‌اندازی دفاتر الکترونیکی، احداث مجتمع رفاهی و هتل چهار ستاره، احداث مجتمع خدمات حمل و نقل رایزنی‌های لازم با مسئولان انجام شده است لذا برای عملیاتی شدن آنها باید مقدمات کار فراهم شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول