اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مشهد:

مخالف توسعه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مشهد گفت: بنده با اصل شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکلی ندارم ولی با توسعه این شورا مخالف هستم.

مخالف توسعه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد توکلی در هشتمین همایش  مدیران تشکل‌های قرآنی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، در ارتباط با وظیفه دولت در حمایت از دین و اخلاق اظهار داشت: با نگاهی دینی به این مسئله و مراجعه به روایات و احادیث متوجه می‌شویم که همواره از زمان پیامبر اکرم (ص) تشکیل حکومت و برانگیختن مردم برای برقراری عدالت بوده و این حکومت‌ها نیز براساس احکام خداوند بوده است. 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت صداقت در بازار، اقتصاد کاراتر عمل می‌کند افزود: در صورتی که صداقت همواره همراه با اقتصاد و بازار پیش برود، اقتصاد کاراتر عمل کرده و هزینه‌ها کمتر می‌شود.
توکلی در ادامه فساد را پدیده‌ای جهانی خواند و افزود: برآورد سازمان شفافیت بین‌المللی حاکی از آن است که تنها برای یک سال، هزینه اقتصادی فساد در ایران 34 میلیارد دلار است که از این رقم 31 میلیارد آن در اثر کاهش بهره‌وری و 3 میلیارد ناشی از عدم جلب سرمایه‌گذاری خارجی بوده است. 
وی ادامه داد: در همین راستا سرمایه‌گذاری دولت با بهبود فرهنگ و با تغییر انگیزه‌ها زمینه فساد در کشور را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. 
وی با تاکید بر مشارکت مردم در فعالیت‌های قرآنی خاطرنشان کرد: از مشارکت مردم به خوبی استفاده کنید و در فعالیت‌های دینی و قرآنی به بودجه‌های دولتی و پول نفت متکی نباشید چراکه پول نفت برکت زیادی ندارد
توکلی در ادامه سخنانش در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیگیری بودجه فعالیت‌های قرآنی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنده با اصل شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکلی ندارم ولی با توسعه این شورا مخالف هستم چراکه در حال حاضر اقدامات این شورا تعجب برانگیز شده و در برخی اوقات هم با مجلس به  جدال می‌پردازد.
 وی در ارتباط با بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور افزود: در حالی‌ که باید برای فعالیت‌های قرآنی کشور یک هزار و 750 میلیارد تومان برابر با نیم درصد بودجه کشور تخصیص داده شود اکنون شاهد تصویب 138 میلیارد تومان هستیم که این برابر با 04/0 درصد بودجه است.
توکلی با تاکید بر حمایت دولت و مجلس از مسائل فرهنگی و دینی در کشور تصریح کرد: مجلس همواره از فعالیت‌های قرآنی در کشور حمایت می‌کند ولی در عین حال یکی از وظایف مهم دولت و مجلس حمایت از فعالیت‌های دینی و قرآنی است. 
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول