اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابهر و خرم‌دره خبر داد

ایجاد اشتغال مستقیم برای 650 ابهری توسط میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابهر و خرم‌دره گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابهر و خرم‌دره طی سال جاری برای 650 نفر در شهرستان ابهر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

ایجاد اشتغال مستقیم برای 650 ابهری توسط میراث فرهنگی
داوود آبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: میزان تعهدات اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر و خرم‌دره در سال جاری ایجاد اشتغال برای 214 نفر بوده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌های دولت و برنامه‌ریزی به منظور ایجاد اشتغال، میزان تعهدات اشتغال طی سال جاری در شهرستان خرم‌دره 135 نفر اعلام شده است، خاطر نشان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر و خرم‌دره تاکنون فراتر از میزان تعهدات خود در این زمینه عمل کرده‌ است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابهر و خرم‌دره تاکید داشت: با اندیشیدن تدابیر مناسب و ارائه فراخوان به روستاها و با همکاری و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، شهرستان ابهر به عنوان نخستین شهرستان در سطح استان زنجان در زمینه اشتغال‌زایی به صورت گسترده عمل کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 400 پرونده در حوزه صنایع دستی از شهرستان ابهر به اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان ارسال شده است، اضافه کرد: ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان صنایع دستی از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر و خرم‌دره به شمار می‌رود.
آبیان به برگزاری آزمون‌های کسب صلاحیت حرفه‌ای در رشته‌های مختلف فنی ـ مهارتی اشاره کرد و گفت: مجوز افراد پذیرفته شده در حال حاضر صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان و صنعتگرانی که مجوز مهارت فنی دارند در راستای حمایت از آن‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر افراد متقاضی به منظور دریافت تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابهر و خرم‌دره با تاکید بر اینکه طی سال جاری 14 نفر از متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان ابهر و خرم‌دره وام مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: اعتبار مورد نظر برای ارائه به متقاضیان در دو وجه 30 میلیون ریالی و 50 میلیون ریالی تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه طی سال جاری آمار اشتغال شهرستان ابهر در سامانه رصد (سامانه ایجاد اشتغال) 165 نفر ثبت شده است، اضافه کرد: آمار اشتغال 130 نفر از اهالی شهرستان خرم‌دره نیز در سامانه رصد ثبت شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول