اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ضرورت پرداخت تسهیلات ویژه برای اشتغال زنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری خواستار تخصیص تسهیلات ویژه با بهره کم به منظور رونق اشتغال زنان در این استان شد.

ضرورت پرداخت تسهیلات ویژه برای اشتغال زنان
روح‌انگیز کرمی امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان این مطلب اظهار داشت: توانمندسازی زنان و خانواده یکی از مهم‎ترین مسائل در حوزه زنان است که باید با توجه به اهمیت آن به منظور تحقق آن برنامه‎ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.
وی افزود: دولت در همین راستا ایجاد مشاغل خانگی را در دستور کار خود قرار داده که باید از این فرصت به منظور تحقق این طرح در استان و حل بخشی از مشکل اشتغال زنان و از جمله زنان خانه‎دار به بهترین شکل استفاده کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: زنان نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‎دهند و باید توجه به مسائل و مشکلات آنان به شکل مطلوبی در دستگاه‌های مختلف پیگیری و دنبال شود تا این قشر از جامعه در انجام ماموریت‎های مهم و حساس خود با چالش مواجه نشود.
وی ادامه داد: بیکاری، عدم ارائه مطلوب خدمات بهداشتی درمانی و اجرا نشدن طرح غربالگری سلامت بانوان در شهرستان‎ها و مناطق محروم از مشکلات اساسی این قشر به شمار می‎رود.
کرمی تصریح کرد: بهبود جایگاه و تأمین نیازهای زنان چهارمحال و بختیاری به توجه ویژه مسئولان نیاز دارد.
وی توانمندسازی جمعیت زنان را ضروری دانست و افزود: بایستی برای رونق اشتغال زنان، تسهیلات ویژه با نرخ بهره کم مانند تسهیلات اشتغال خانگی پرداخت شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: توسعه و تداوم موفق مشاغل خانگی، مستلزم مدیریت ویژه مسئولان در بخش‌های مختلف است.
وی در ادامه ارائه آموزش‎های لازم متناسب با نیازهای بانوان در نقاط شهری و روستایی را از مهم‌ترین برنامه‎های این استان در سال جاری دانست و گفت: این برنامه در راستای افزایش آگاهی‌های زنان در زمینه‏های مختلف و افزایش تاثیرگذاری بیشتر آنان در خانواده و جامعه در این استان اجرا می‌شود. 
کرمی خاطرنشان کرد: زنان به عنوان پرورش‌دهندگان نسل امروز و آینده نقشی مهم و کلیدی در توسعه همه‌جانبه و پایدار در جامعه برعهده دارند.
وی خانواده سالم را پایه‌گذار حیات اجتماعی پویا دانست و افزود: اگر خانواده‌ها سالم و استوار باشند بسیاری از مسائل مربوط به حیات اجتماعی سر و سامان می‌یابد که با دور کردن خانواده از عوامل لغزش می‌توان امیدوار بود که جامعه تا حدود زیادی سر و سامان پیدا می‌کند.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول