اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه:

جشنواره سراسری شعر اشراق در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری جشنواره سراسری شعر اشراق در روزهای 26 و 27 بهمن سال جاری در قم خبر داد.

جشنواره سراسری شعر اشراق در قم برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام علی کمساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری شعر اشراق اظهار کرد: این جشنواره به منظور کشف استعدادهای ادبی و شعری طلاب و روحانیون و فضلای سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: زبان شعر از قدیمی‌ترین، تاثیرگذارترین و ریشه‌دارترین زبان‌ها در بین مفاهیم دینی و اخلاقی در طول تاریخ گذشته ماست.
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: امروزه در بین حوزویان علاقمندان به شعر و ادبیات فراوان هستند و به طور طبیعی بهترین زبان تاثیرگذار برای بیان مفاهیم اخلاقی و دینی زبان شعر و ادبیات است.
وی عنوان داشت: جشنواره شعر اشراق درصدد تقویت ادبیات حوزه است تا بتواند رشد و تعالی حوزه را فراهم ‌کند.
کمساری با بیان اینکه پنج بخش اصلی برای جشنواره سراسری شعر اشراق در نظر گرفته شده است، گفت: شعر کلاسیک، شعر آزاد، شعر کودک و نوجوان، کتاب و پژوهش «مولفه‌های شعر حوزوی» از بخش‌های اصلی این جشنواره است و برای بخش ویژه این جشنواره موضوع «بیداری اسلامی» در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به استقبال چشمگیر از برگزاری این جشنواره گفت: تاکنون بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و شاعران معروف کشوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی به ارزیابی آثار ارسالی می‌پردازند.
جشنواره سراسری شعر اشراق 26 و 27 بهمن سال جاری در قم برگزار خواهد شد و به نفرات اول تا سوم در پنج بخش اصلی جشنواره به ترتیب دو سکه، یک و نیم سکه و یک سکه و در بخش ویژه یک سکه تمام بهار آزادی همراه لوح سپاس و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.
علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا 28 دی ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در قم، خیابان شهدا، کوچه 21، فرعی اول سمت چپ، پلاک پنجم یا آدرس الکترونیکی www.eshraagh90@yahoo.com ارسال کنند.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول