اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعرانی از سراسر کشور

برگزیدگان چهارمین کنگره شعر عاشورایی اردبیل معرفی شدند

خبرگزاری فارس: چهارمین کنگره شعر عاشورایی اردبیل با معرفی برترین‌های خود در دو بخش فارسی و ترکی به کار خود پایان داد.

برگزیدگان چهارمین کنگره شعر عاشورایی اردبیل معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که به همین منظور در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد شاعران با محوریت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) اشعار خود را به دبیرخانه ارسال کرده بودند.
امسال دبیر خانه کنگره شعر عاشورایی اردبیل از مهرماه فعالیت خود را آغاز و تا 15 آبان ماه که آخرین روزهای کاری دبیرخانه بود بالغ بر 600 اثر از شاعران استان اردبیل به این کنگره ارسال شده بود.
هیئت داوران این جشنواره از هر شاعر دو شعر را پذیرش و در نهایت 44 اثر به عنوان منتخب شناخته شدند که از این میان نیز 10 اثر برتر و شش اثر قابل تقدیر معرفی شدند.
چهارمین کنگره شعر عاشورایی استان اردبیل در سال جاری با پذیرش اشعاری از سراسر کشور بیشترین اشعار را از استان‌های اصفهان، نیشابور و خراسان جنوبی دریافت داشتند.
در این جشنواره در بخش شعر فارسی نجمه بناییان بروجنی از چهارمحال و بختیاری، محسن استوار از ابر کوه یزد، نسرین قربانی از سمنان، زیبا پیمانی از اصفهان و حسنی محمدزاده از کاشان به عنوان نفرات برتر منتخب و تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی کنگره را از آن خود کردند.
در بخش شعر ترکی نیز حامد لطفی ، عادل تنظیفی، حسین غفاری، علیرضا فرج محمدیه و یوسف معزی همگی از اردبیل منتخب و جوایز جشنواره را از آن خود کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بخش تقدیری این کنگره نیز علی سلیمانی از تهران، خدابخش صفادل از نیشابور، مریم حقیقت از جهرم، پیام جهانگیری از اردبیل و رضا یزدانی از قم انتخاب و مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفتند.
چهارمین کنگره شعر عاشورایی را ناهید اللهور‌دی‌زاده، کاظم نظری بقا، کمال شفیعی مشعوف، شهریار نعمتی و غلامرضا هادی داوری کردند که به لحاظ فشردگی رقابت‌ها در هر دو بخش شعر ترکی و فارسی منتخبین به صورت مشترک معرفی شدند.
قرار است سال آینده پنجمین کنگره شعر عاشورایی با عنوان مویه‌های عارفانه برگزار و در این کنگره نیز از علاقمندان دعوت شده است تا اشعار خود را در قالب‌های غزل، قصیده و رباعی از وقایع شام غریبان تا اربعین حسینی به دبیرخانه ارسال دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امسال علاوه بر برگزاری چهارمین کنگره شعر عاشورایی به دلیل وجود شاعران و مداحان حسینی فراوان در اردبیل و همچنین عشق و ارادت اردبیلی‌ها به سالار شهیدان کارگاه دایمی شعر آیینی در استان گشایش یافت.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول