اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهارستان

بهمن‌ماه سومین کنگره شعر پیشواز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته فرهنگی مذهبی شورای شهر بهارستان گفت: سومین کنگره شعر پیشواز به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهارستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در بهمن‌ماه به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

بهمن‌ماه سومین کنگره شعر پیشواز برگزار می‌شود
علیرضا نقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: موضوع این کنگره شامل بخش اصلی با موضوع انتظار و مهدویت  و بخش ویژه با موضوع  پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) است.
وی افزود: شهرهای تعریف شده برای شرکت در این کنگره شامل شهرهای اصفهان، قم، سمنان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی است و  شهرهای تازه تاسیس سهند در آذربایجان شرقی، پردیس و اندیشه در استان تهران و  صدرا در استان فارس که توافق‌نامه همکاری فرهنگی عمرانی با شهرداری بهارستان امضا کرده‌اند نیز می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
دبیر اجرایی کنگره شعر پیشواز تصریح کرد: هر شخص می‌تواند حداکثر چهار اثر خود را تا دهم بهمن‌ماه به دبیرخانه ارسال کند و قالب شعری نیز آزاد است.
وی ادامه داد: هر اثر باید دارای شناسنامه جداگانه‌ای  همانند فرم نمونه باشد و آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نباید در جشنواره‌های دیگر برگزیده شده باشند.  
نقوی تاکید کرد: در آخرین جلسه کمیته  عالی کنگره شعر پیشواز که شب گذشته به ریاست یزدان‌‌پناه رئیس شورای اسلامی شهر بهارستان، پری شهردار بهارستان، بهرامی نائب رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بهارستان، نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد سخا شاعر و رئیس دفتر شعر استان اصفهان برگزار شد مصوب شد دبیرخانه ثابتی برای این کنگره در بهارستان به منظور اجرای بهتر این جشنواره تشکیل شود.
وی  اضافه کرد : این کنگره در طی سه دوره برگزاری به صورت منطقه‌ای برگزار شده است اما از سال‌های آینده به صورت ملی و سراسری برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی کنگره شعر پیشواز با اشاره به جهان‌شمول بودن مبحث مهدویت تاکید کرد: با توجه به اینکه همه آزاداندیشان و اهل قلم در جهان به موعودگرایی گرایش دارند در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این کمیته از سال‌های آینده به صورت بین‌المللی نیز برگزار شود.
وی افزود: این کنگره نخستین کنگره ویژه مهدویت در کشور است که در سال 87 با نظر شیرانی شهردار وقت و حمایت شورای اسلامی شهر بهارستان راه‌اندازی شد.
 نقوی در ادامه بیان داشت: به نفرات برگزیده در این جشنواره جوایز نفیسی اهدا و به همه شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در این دوره تعلق می‌گیرد.
به گزارش فارس، علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره  می‌توانند  متن فراخوان و نمونه فرم ارسال آثار را از سایت  www.pishvaz.org  دریافت و به رایانامه  info@pishvaz.org و یا به دبیرخانه جشنواره به نشانی شهر بهارستان، بلوار بهشت، شورای اسلامی شهر بهارستان، دبیرخانه سومین کنگره شعر پیشواز ارسال کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره   03116812840 تماس بگیرند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول