اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه گذشته

3000 فرصت شغلی در بخش صنعت استان مرکزی ایجاد شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از ایجاد 3 هزار و 461 فرصت شغلی در بخش صنعت این استان در 9 ماه گذشته خبر داد.

3000 فرصت شغلی در بخش صنعت استان مرکزی ایجاد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی علیرضا زاوشی افزود: این تعداد فرصت شغلی در نتیجه صدور 192 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 46 هزار و 100 میلیارد تومان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: همچنین 567 فقره جواز تاسیس واحد صنعتی با پیش بینی اشتغال اولیه 19 هزار و 931 نفر در 9 ماه گذشته در استان مرکزی صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای مجوزهای صادر شده بیش از 250 هزار میلیارد تومان است.
به گفته وی کانی‌های فلزی، محصولات غذایی، منسوجات، چوب و محصولات کاغذی، کک و فراورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات مبلمان و وسایل نقلیه موتوری بخشی از عناوین مجوزهای تاسیس و پروانه‌های بهره‌برداری است.
زاوشی اظهار داشت: هم‌اکنون استان مرکزی با 2 هزار و 670 واحد صنعتی از نظر تنوع صنعتی دارای رتبه نخست بوده و چهارمین قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان مرکزی هشت درصد از هدف‌گذاری‌های صادراتی پیشی گرفت، بیان داشت: این استان با 555 میلیون دلار صادرات در سال جاری، تاکنون هشت درصد از برنامه هدف‌گذاری شده پیشی گرفته است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه هدف‌گذاری شده در برنامه پنجم توسعه تا پایان امسال حجم صادرات استان مرکزی باید به 770 میلیون دلار برسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: حجم صادرات هشت ماه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته که 400 میلیون دلار بود رشد 38 درصدی را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/خ۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول