اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج تأکید کرد

عضویت کلانشهرها در اتحادیه حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه

خبرگزاری فارس: شهردار کرج بر ضرورت عضویت کلانشهرهای ایران در اتحادیه حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه تاکید کرد.

عضویت کلانشهرها در اتحادیه حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری کلانشهر کرج، سیدعلی آقازاده گفت: سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه سازمانی مستقر در استانبول پایتخت ترکیه است که جهت خدمت به اصول پایه دموکراسی، حقوق بشر، شفافیت و توسعه پایدار فعالیت می‌کند.
وی با تاکید بر عضویت کلانشهر کرج در این اتحادیه عنوان کرد: حضور فعال در این سازمان زمینه‌ساز بهره‌گیری از تجارب مفید و ارزشمندی است که قادر به تامین نیازهای جوامع بشری است.
آقازاده در تعریفی از دولت و حکومت محلی گفت: دولت محلی بیانگر حقوق و قابلیت نهادهای محلی در تنظیم و مدیریت بخش قابل توجهی از امور عمومی، در چارچوب قوانین ملی، همراه با مسئولیت‌پذیری و در جهت منافع جمعیت بومی ساکنان است که این مهم نیز از ارکان موفقیت و رسیدن به اهداف و سیاست‌های تدوین شده حکومتی است.
وی با تاکید بر تامین نیاز شهروندان و بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود به‌منظور تحقق این مهم عنوان کرد: رسیدن به ایده‌آل‌های مدیریتی نیاز به تبادل تجریبات دارد که عضویت در اتحادیه حکومت‌های محلی می‌تواند از راهکارهای موثر در این امر باشد.
آقازاده تصریح کرد: مهیا کردن شرایط برای خروج از چالش‌های مدیریتی امری ضروری است که این ایده‌آل مدیریتی نیز نیاز به ژرف‌اندیشی و آسیب‌شناسی دقیق موانع دارد.
وی با بیان اینکه در دوره مدیریتی کنونی که مشارکت مردم در همه ابعاد آن بسیار مهم ارزیابی می‌شود، افزود: بر این اساس مدیریت و حکومت‌های محلی به مشارکت معنی‌دار مردم در همه ابعاد توسعه محلی نیاز دارند.
شهردار کرج با استقبال از حضور و مشارکت شهروندان در عرصه‌های مختلف مدیریتی عنوان کرد: تنها راه گذر از چالش‌های فراروی مدیران شهری بهره‌گیری از افکار خلاق و کارآمد شهروندان است.
آقازاده سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت را از مولفه‌های مهم مدیریت شهری خواند و تاکید کرد: مولفه‌های عنوان شده از ابزارهای اصولی و اصلی اعمال مدیریت هستند که همه هدف مدیریت شهری نیز استفاده از این مولفه‌ها به نفع عموم مردم است.
سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG-MEWA) سازمانی مستقر در استانبول پایتخت ترکیه است که سابقه این سازمان به سال 1987 و تاسیس اتحادیه بین‌المللی حکومت‌های محلی، بخش منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه (IULA-EMME) باز می‌گردد.
این سازمان از آن سال به خدمت شهرهای بزرگ و حکومت‌های محلی در این منطقه در جهت مشارکت در تقویت دموکراسی محلی و تقویت حکومت‌های محلی پرداخت. از سال 2004 با تغییر ساختار سازمان جهانی IULA و تغییر نام آن به UCLG فعالیت‌های آن برای دولت‌‌‌های محلی در این منطقه با نام "سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه" ادامه یافت.
فعالیت‌های انجام شده به‌وسیله اتحادیه به‌خصوص در راستای بند چهار منشور آن شامل مشارکت فعال با سازمان‌های حکومتی و گروه‌های کاری در سازمان جهانی UCLG می‌شود.
مشارکت یا حمایت از برنامه‌ها و کارزارهای جهانی که UCLG آنها را انجام می‌دهد یا از آنها حمایت می‌کند، مانند "دیده‌بان دموکراسی محلی و تمرکززدایی" (GOLD)، اتحاد تمدن‌ها، اهداف توسعه هزاره، تغییرات آب و هوایی و ... نیز از اهم فعالیت‌های این اتحادیه است.
مشارکت یا حمایت از بخش‌های مربوط به دولت‌های محلی در اجلاس‌های جهانی که مشارکت فعال سازمان جهانی UCLG در آنها وجود دارد، مانند اجلاس جهانی آب، اجلاس اتحاد تمدن‌ها و ... و تلاش برای مشارکت در توسعه دولت‌های محلی کارآمد و دموکراتیک در منطقه، تداوم فعالیت‌ها برای خدمت به اعضا از طریق طیف گسترده فعالیت‌ها شامل همکاری و یاری‌رسانی، تبادل تجربیات و نظرات، برنامه‌های آموزشی و ظرفیت‌سازی، اطلاعات و مستندسازی، و توسعه پروژه، تهیه انتشارات و اسناد درباره حکومت‌‌های محلی، و حمایت از تهیه چنین انتشاراتی به‌وسیله اعضا نیز از دیگر مباحث پرداخته شده اتحادیه حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه است.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول