اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

بدهی شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه عمومی خراسان رضوی باید پرداخت شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی بر پرداخت هر چه سریع‌تر سهم نیم درصد انجمن کتابخانه‌های عمومی استان از محل درآمدهای شهرداری‌ها تاکید کرد.

بدهی شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه عمومی خراسان رضوی باید پرداخت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ‌امروز در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به نیم درصد سهم انجمن کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدهای شهرداری طبق ماده شش قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: این نیم درصد شامل تنها درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه‌ها، عوارض شهری و... است و کمک‌های دولت و وام‌های شهرداری جزو درآمدهای شهرداری محسوب نمی‌شود. 
استاندار خراسان رضوی افزود: طبق این قانون که مصوب مجلس شورای اسلامی است و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، شهرداری‌ها 15 هر ماه تا پایان ساعت اداری فرصت دارند سهم نیم درصد انجمن کتابخانه‌های عمومی را از محل درآمدهای شهرداری بپردازند و در صورت عدم اجرا این قانون، برای آنها تخلف محسوب می‌شود.
صلاحی خاطرنشان کرد: همچنین به نظر بنده این انجمن می‌تواند بخشی از فعالیت‌های شهرداری‌ها در راستای کتابخانه‌ها را جزو این نیم درصد به حساب آورد ولی به عنوان مثال احداث کتابخانه در فرهنگسراهای شهرداری جزو نیم درصد به حساب نمی‌آید.
وی در ادامه با تاکید بر پرداخت هر چه سریع‌تر نیم درصد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی اذعان داشت: مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و فرمانداران شهرستان‌ها مسئول پیگیری و نظارت بر این موضوع هستند. همچنین شوراهای شهر نیز نمی‌توانند خلاف قانون مجلس در هر زمینه‌ای عمل کرده و مصوبه‌ای را به تصویب برسانند.
در ادامه این جلسه مدیرکل انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ارتباط با سهم نیم درصد انجمن کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهری شهرداری مشهد، اظهار داشت: شهرداری مشهد تا پایان سال 90 باید 21 میلیارد تومان را به انجمن کتابخانه‌های عمومی بابت سهم نیم درصد از در آمدهای شهری بپردازد که البته تاکنون با گذشت 9 ماه از سال 90 هنوز هیچ مبلغی دریافت نشده است.
نحمه خدادادی افزود: شهرداری تربت‌حیدریه نیز بابت سهم نیم درصد در سال 89 و 88 به انجمن کتابخانه‌های عمومی تنها 50 میلیون پرداخت کرده است که هنوز یک صد میلیون تومان دیگر باید بپردازد و همچنین شهرداری شهرستان سبزوار نیز بابت این نیم درصد در سال 89 و 88 بیش از 150 میلیون تومان به انجمن کتابخانه‌های عمومی بدهکار است.
وی با اشاره به وضعیت پرداخت سهم نیم درصد در شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد بابت سهم نیم درصد در سال 89 به انجمن کتابخانه‌های عمومی پنج میلیارد تومان باید پرداخت کند در حالی که تنها 550 میلیون تومان پرداخت کرده است و این در حالی است که هنوز سهم نیم درصد سال 90 را پس از گذشت 9 ماه از سال نپرداخته است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول