اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز:

در انتقال پادگان‌ها سهمی به شهرداری تعلق نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: در پروسه انتقال پادگان‌ها به خارج شهر، هیچ سهمی به شهرداری تعلق نمی‌گیرد.

در انتقال پادگان‌ها سهمی به شهرداری تعلق نمی‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد عزتی اظهار کرد: به استناد مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری کشور مصوب سال 1366، احداث و توسعه تأسیسات نظامی از قبیل پادگان‌ها، میادین آموزش و تمام یا هر قسمت از هرگونه تأسیسات دیگر متعلق به واحدهای نظامی که عملکرد و کارکرد شهری ندارند در داخل حریم و محدوده شهرها ممنوع است و لازم است این تأسیسات طی یک برنامه تدریجی به خارج از شهرها منتقل شده و اراضی و ابنیه باقی‌مانده به مصارف عمومی اختصاص یابند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین برابر ماده سه قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها، مقرر شده طرح شهرسازی برای اراضی مذکور با لحاظ تأمین سرانه کاربری‌های عمومی شهر، حداقل 40 درصد تهیه و طبق ماده هفت قانون، در مواردی که منابع حاصله، کفاف ایجاد پادگان در خارج از حریم شهر را نکند، دولت باقی‌مانده اعتبارات موردنیاز را با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی کند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام گرفته در این خصوص اشاره و تصریح کرد: در این راستا ارتش جمهوری اسلامی ایران رأساً از طریق انتخاب مشاور، نسبت به تهیه طرح برای اراضی پادگان های لشگر 21 حمزه اقدام و به کمیسیون ماده پنج استان ارائه کرد که این امر پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی در جلسات متعدد با حضور نمایندگان ارتش و مشاور مربوطه در نهایت به صورت 60 درصد کاربری تجاری، خدماتی، اداری و ... به‌عنوان سهم پادگان و مابقی به عنوان فضای سبز و پارکینگ برای تأمین خدمات عمومی شهر به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید و برای طی مراحل بعدی از طریق دبیرخانه کمیسیون ماده پنج به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع شده است.
عزتی افزود: با توجه به کمبود فضاهای تفریحی و عمومی در مرکز شهر و با وجود نیاز مالی شهرداری جهت اداره بهتر و بهینه شهر، شهرداری با تبدیل اراضی باقی‌مانده به فضای سبز، پارکینگ و کاربری‌های عمومی موافقت کرده است؛ هرچند که در درازمدت نه درآمد، بلکه تجهیز، نگهداری و احداث پارکینگ پیش‌بینی شده جزو هزینه‌های جاری شهرداری خواهد بود و شهرداری رضایتمندی عمومی شهروندان و گسترش فضاهای تفریحی را بزرگ‌ترین سرمایه خود می‌داند.
وی یادآور شد: شهروندان تبریزی از مسئولان ارتش انتظار دارند بعد از گذشت چندین سال از فعالیت پادگان در داخل شهر، ضمن همکاری در انتقال این مجموعه به خارج شهر زمینه را برای رفع مشکلات شهر فراهم کنند نه این که با تبدیل کل اراضی به کاربری‌های تجاری و خدماتی و مسکونی ، مشکلی مضاعف بر مشکلات شهر و شهروندان بیفزایند.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول