اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس خواستار شد؛

توجه جدی محیط زیست فارس به تالاب‌ها

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان فارس گفت: مسئولیت مستقیم تالاب‌ها با منابع طبیعی نیست و محیط زیست باید توجه جدی‌تری به این امر داشته باشد.

توجه جدی محیط زیست فارس به تالاب‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد رضا خوشنامی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت فارس در بخش کنترل سیل اظهار داشت: در استان فارس با اجرای طرح‌های آبخیزداری ظرفیت آبگیری برای 750 میلیون متر مکعب صورت گرفته که در این راستا در سال 88 بیش از 115 میلیون متر مکعب و در سال 89 بیش از 154 میلیون متر مکعب کنترل سیل رخ داده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در فارس 180 میلیارد تومان طرح‌های آبخیزداری مطالعه شده وجود دارد، بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها به دلیل کمبود اعتبار آغاز نشده است.
به گفته خوشنامی تا کنون بیش از 100 میلیارد تومان طرح آبخیزداری در استان فارس اجرا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر عدم توجه به تالاب‌های فارس که در آستانه خشکی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: مسئولیت مستقیم تالاب‌ها با منابع طبیعی نیست و محیط زیست باید توجه جدی‌تری به این امر داشته باشد.
خوشنامی با اشاره به کارگروهی که مدت‌ها قبل در مورد وضعیت تالاب‌های فارس از جمله تالاب پریشان برگزار شده بود، تصریح کرد: عدم برگزاری متوالی این قبیل کارگروه‌ها سبب بی‌نتیجه ماندن بحث تالاب‌ها شده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی فارس بر ضرورت برگزاری کارگروه‌ها توسط محیط زیست به منظور بررسی وضعیت تالاب‌های فارس از جمله تالاب پریشان تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مدیریت جامع آبخیزداری در فارس گفت: در سال 73 طرح مدیریت جامع آبخیزداری فقط در شهرهای اقلید، داراب و میمند برگزار می‌شد که با اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر این طرح در 14 شهر استان فارس اجرا می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول