اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد:

ورود بیش از 42 هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ورود و سکونت بیش از 42 هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب‌ها و برکه‌های گرمسیری استان اردبیل خبر داد.

ورود بیش از 42 هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب‌های اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی در جلسه بررسی مشکلات زیست‌محیطی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: این پرندگان همه ساله با آغاز فصل سرما از نیم کره شمالی به ویژه سیبری وارد تالاب‌ها و برکه‌های گرمسیر منطقه پارس‌آباد و سایر نقاط استان اردبیل می‌شوند و به زمستان‌گذرانی مشغول هستند.
وی تصریح کرد: سرشماری از این پرندگان به همراه سایر حیات وحش در استان اردبیل آغاز شده و در دو هفته آینده این سرشماری به صورت کامل انجام می‌شود.
حمیدی خاطرنشان کرد: سرشماری پاییزه حیات وحش استان به منظور برآورد جمعیت حیات وحش به ویژه پستانداران و پرندگان در مناطق تحت حفاظت استان اردبیل شروع شده است.
این مسئول با اعلام این‌که این سرشماری از دو روز قبل در منطقه حفاظت آق‌داغ خلخال توسط مأموران اجرایی آغاز شده است، اضافه کرد: با نظارت کارشناسان محیط زیست طبیعی این سرشماری به ویژه در جنوب استان با برآورد جمعیت پستانداران کل و بز وحشی در مناطق تحت حفاظت در حال انجام است.
وی ادامه داد: این سرشماری به مدت چهار روز در این منطقه ادامه می‌یابد و در سایر مناطق تحت مدیریت نیز چنین حرکتی را شاهد می‌باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه سخنان خود به برخی اقدامات پیشگیرانه در حوزه حفاظت از مسایل زیست‌محیطی در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف رعایت مبانی و موازین حفاظت محیط زیست امری ضروری و مهم است و در این ارتباط نباید کوچک‌ترین خللی را شاهد باشیم.
به گزارش فارس، فرماندار پارس‌آباد نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری یک دوره جشنواره استقبال از پرندگان مهاجر در پارس‌آباد خواستار برگزاری چنین برنامه‌های تفریحی و سرگرمی برای حضور مردم در روزهای تعطیل شد.
ولی کریمی افزود: این برنامه‌ها با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش و تنویر افکار عمومی و آشتی دادن مردم با طبیعت بسیار مؤثر و کارآمد است.
فرماندار پارس‌آباد وجود تالاب‌ها و مناطق ورود پرندگان مهاجر را یادآور شد و تصریح کرد: تالاب سد میل مغان، تپراق‌کندی، دریاچه شهرک غفاری و رودخانه‌های ارس و دره‌رود از فضاهای آبی این شهرستان برای این منظور است.
کریمی خاطرنشان کرد: بیشترین بلایای طبیعی و حوادث ناشی از آن به دلیل تخریب محیط زیست و شکار بی‌رویه جانوران وحشی و همچنین استفاده غیراصولی از عرصه‌ها و منابع طبیعی اتفاق می‌افتد.
پرندگان مهاجر از تیره‌ها و شاخص‌های مختلف نظیر پلیکان، قوی فریادکش، فلامینگو، قرقاول، دراج، عروس غاز، غاز پیشانی سفید، اردک چشم طلایی و زنگوله بال از جمله پرندگان مهاجری است که همه ساله در تالاب‌های مغان به زمستان‌گذرانی مشغول هستند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول