اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فومن:

نامزدهای انتخاباتی وعده‌های غیر معقول ندهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فومن گفت: کاندیداهای مجلس به مردم وعده‌هایی خارج از محدوده وظایف خود ندهند و سعی نکنند با خرج کردن پول راهی مجلس شوند.

نامزدهای انتخاباتی وعده‌های غیر معقول ندهند
به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام حامد رنجبر امروز در نماز جمعه این شهر، تنها راه سعادت بشر را پیروی از دستورات نجات‌بخش مکتب اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: تمام نمازگزاران را به رعایت حدود شفابخش الهی دعوت می‌کنم که این راه تنها راه سعادت بشریت است.
وی، درباره حکومت دینی افزود: حکومت دینی، دخالت دین در تمام عرصه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی حیات انسان است و این در صورتی خواهد بود که نوع حکومت در آن جامعه مشخص شود.
وی، یکی از مراحل دیگر نوع حکومت را عاملیت آن نامید و بیان داشت: در این نوع حکومت دینی باید طبق قانون امر و نهی انجام گیرد.
رنجبر، با تاکید بر اینکه دخالت دین در حکومت و سیاست یک بحث امکانی و فعلیتی است، افزود: اگر کسی بخواهد مانعی برای دخالت دین و سیاست داشته باشد باید دلیل بیاورد و درباره فعلیت حضور دین در عرصه‌های حکومت و سیاست نخستین و محکم‌ترین راه رجوع  به متون اصیل و اولیه دین یعنی قرآن و روش، منش اهل بیت عصمت و طهارت است.
امام جمعه موقت فومن، مهم‌ترین ابزار تحقق دستورات اسلام را داشتن قدرت عنوان کرد و بیان داشت: قدرت و حکومت یکی از شاخصه‌های مهم برای استواری دین است و وقتی قدرت در دست نالایقان و فاسدان باشد امام جامعه که عهده‌دار بینش و نشر احکام نورانی اسلام است باید در گوشه‌ای بنشیند و نظاره‌گر بی‌عدالتی حاکمان باشد.
به گفته وی، دین به صورت بالفعل در حکومت و سیاست و قدرت دخالت دارد و قوانین نیز بر همین اساس ترسیم می‌شود.
 
*پخش موسیقی‌های مبتذل در سالن‌های ورزشی بانوان تاسف بار است 

رنجبر در ادامه 16 دی را سالروز شهادت حماسی شهدای دانشجوی هویزه در سال 59 دانست و ابراز داشت: 17 دی سال 1314 نیز اجرای نقشه استثمار انگلستان و کشف حجاب به دست رضاخان ملعون است.
وی افزود: این روز بر پیکره دین ضربه محکمی زد و مانند آن را نیز در کشورهای دیگر جهان مانند آذربایجان، افغانستان و ترکیه شاهد بودیم و در ایران کنونی که اساس حرکت جامعه به طرف جامعه آرمانی اسلامی است باید این روزها برای مردم یادآوری شود و روشنگری‌هایی برای نسل جوان و تحصیل‌کرده صورت گیرد.
وی با اشاره به 18دی ماه روز جهان پهلوان تختی، به مسئولان شهر فومن درباره سالن‌های ورزشی بانوان اعتراض کرد و گفت: موسیقی‌های مبتذل در سالن‌های ورزشی بانوان پخش می‌شود که بسیار تاسف بار است و مسئولان ورزشی و ذی‌ربط این شهر هیچ گونه برخوردی با این نوع گناه و منکرات انجام نمی‌دهند.
 
*کاندیداهای مجلس تلاش نکنند که با پول به مجلس راه‌ یابند
 
خطیب موقت فومن با اشاره به انتخابات مجلس نهم اذعان داشت: 11 نفر از طیف‌ها و نگرش‌های سیاسی مختلف برای انتخابات مجلس نهم فومن ثبت نام کردند که مردم آگاه فومن با حضور پرشور در این انتخابات شرکت کرده و فرد اصلح را بر می‌گزینند.
وی تصریح کرد: کاندیداهای انتخابات مجلس نهم اخلاق انتخاباتی را در عرصه رقابت و مشارکت رعایت کنند و ملتزم به رعایت قانون باشند و تلاش نکنند که با خرج کردن پول به مجلس راه یابند و همه نسبت به افعال و اعمال خود پاسخگو هستند و به مردم وعده‌هایی غیر از محدوده وظایف خود ندهند.
رنجبر با تصریح بر اینکه کاندیدها خود را وامدار جریان‌های ثروت و قدرت نکنند، افزود: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس نظارت و قانون‌گرایی است و اگر غیر از این انجام دهند  تنها برای رضای خداوند باشد و کاندیداها حرفی برخلاف مصالح نظام و انقلاب نزنند و به راهی که دشمنان را خوشحال می‌کند، نروند.
وی، انتخابات را فرصتی برای سازندگی کشور به دست مسئولان دلسوز نظام دانست و یادآور شد: دشمنان منتظر تنش و آشوب در کشورمان هستند و مردم همیشه در صحنه نیز حدود شرعی را رعایت کنند و معیارهای خود را با آن چیزی که شرعیت مشخص کرده است بسنجند.
وی همچنین در ادامه به مشکل آسفالت خیابان‌ها و گرانی در فومن اعتراض کرد و از رئیس بازرگانی و شهردار فومن خواست تا برای پاسخگویی به مردم در نماز جمعه این شهر حضور یابند.
انتهای پیام/ی10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول