اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه سی‌سخت:

نامزدهای انتخاباتی در عمل وفادار به جمهوری اسلامی باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سی‌سخت گفت: یکی از شرایط حضور در انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی وفاداری به جمهوری اسلامی است که باید در عمل به آن وفادار باشند.

نامزدهای انتخاباتی در عمل وفادار به جمهوری اسلامی باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، حجت‌الاسلام محمدمهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه سی‌سخت ضمن بیان صفات متقین اظهار کرد: سه ویژگی مهم متقین ایمان همراه با یقین، حریص بودن در طلب علم و صبر است.
وی گفت: بیشتر مشکلات روحی ناشی از ضعف ایمان است که قرآن کریم بهترین روش برای تقویت روح را یاد خدا می‌داند.
امام جمعه سی‌سخت در این خصوص تصریح کرد: یاد خدا موجب آرامش روح و روان می‌شود و کسی که مشکلی برایش به وجود آید با یاد خدا می‌تواند بر آن غلبه کرده و وجود مشکلات را پاداش یا جزای الهی می‌داند.
وی به صفات عالم بودن اشاره کرد و افزود: متواضع بودن انسان نشان از عالم بودن او است و کسانی که تواضع ندارند علمشان نیز ضعیف است.
قاسم‌زاده در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر سی‌سخت عنوان کرد: مدت 33 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و کشور ما تنها کشوری است که طبق اصل 110 قانون اساسی بر اصل ولایت پایبند بوده و فرمایشات ولایت فقیه را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.
وی در این خصوص تصریح کرد: حاضر شدن در پای صندوق رأی یک حق است اما، به فتوای گرانقدر امام خمینی (ره) این کار تکلیفی بوده که همانند خواندن نماز واجب است.
خطیب جمعه سی‌سخت گفت: این مسئله از آنجا اهمیت دارد و تکلیف عنوان شده ‌که دشمن‌ به دنبال فرصت است که حضور مردم در پای صندوق‌ها کمرنگ شده و به اهداف خود دست یابد.
وی به صفات کاندیدای برتر و اصلح اشاره کرد و افزود: به فردی باید رأی داد که دارای ویژگی‌های بارزی و اولین ویژگی نیز باید وفاداری به جمهوری اسلامی باشد.
قاسم‌زاده در مورد سایر ویژگی‌های کاندیدای برتر گفت: کاندیدایی اصلح است که اعتقاد به اصل ولایت فقیه را در عمل و نه در گفتار به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: کاندیدای مورد تایید مردم نباید دارای سابقه انحراف باشد و ساده زیستی و الگو گرفتن از شهید مدرس نیز در وجودش نهفته باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول