اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

کشف حجاب دیکته غرب برای رضاخان بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان حجاب و عفاف را مایه کرامت و عزت زنان عنوان کرد و گفت: کشف حجاب دیکته غرب برای رضاخان بود.

کشف حجاب دیکته غرب برای رضاخان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نهبندان ضمن گرامیداشت 16 آذر سالروز شهادت شهدای هویزه اظهار داشت: در سال 59 که ماه‌های نخست جنگ بود و ملت مظلوم ایران در حال دفاع از کیان اسلامی بودند گروهی از دانشجویان به فرماندهی حسین علم‌الهدی برای حراست از نظام و انقلاب اسلامی راهی جبهه‌ها شدند.
وی ادامه داد: این شهدا با اندک امکانات و کمترین سلاح‌ها ولی عاشورایی‌وار به جنگ باطل رفتند و همانند سایر رزمندگان، شهدا و ایثارگران مردانه از شرف و ناموس این مرز و بوم پاسداری کردند.
 
* رضاخان بعد از رسیدن به قدرت به جنگ مذهب و اسلام آمد
امام جمعه نهبندان با اشاره به مناسبت تلخ ولی عبرت‌آموز کشف حجاب رضاخان در سال 1314 افزود: رضاخان در ابتدای امر که می‌خواست به قدرت برسد در مراسمات مذهبی حاضر و تظاهر به اسلامی بودن می‌کرد ولی تا به قدرت رسید به جنگ مذهب و اسلام آمد.
خزاعی تصریح کرد: نخستین قدم رضاخان در راستای مبارزه با اسلام جنگ با عزاداری و روضه اباعبدالله بود و روحانیت را به انزوا کشید.
وی با بیان اینکه دومین گام رضاخان پهلوی برای مبارزه با اسلام کشف حجاب بود، گفت: این اقدام در راستای تجدد و برابری زن و مرد در نظام اسلامی با الگوبرداری وی از فرهنگ غرب بود.
 
*حجاب و عفاف مایه کرامت و عزت زنان است
امام جمعه نهبندان کشف حجاب را دیکته غرب برای رضاخان دانست و اظهار داشت: در آن سال‌هایی که کشف حجاب از خاندان رضاخان آغاز شد زنان و بانوان جامعه رنج‌ها و مشقت‌های زیادی را متحمل شده و در برخی از درگیری‌ها زنان زیادی به شهادت رسیدند.
خزاعی ادامه داد: کشف حجاب و در مقابل آن، قیام عظیم مردم ایران سبب فراهم آوردن زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های آینده شد و در بعد از انقلاب اسلامی خوشبختانه به برکت خون شهدا حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ترویج و تبیین شد.
وی حجاب و عفاف را مایه کرامت و عزت زنان عنوان کرد و افزود: دنیای غرب از زنان استفاده تبلیغاتی و ابزاری می‌کند و حجاب را مانع پیشرفت زنان می‌داند ولی در جامعه اسلامی امروزه زنان در تمامی عرصه‌ها به ویژه زمینه‌های علمی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی به واسطه حجاب بسیار موفق ظاهر شدند.
 
 *قیام مردم قم آغاز تظاهرات علیه شاه بود
امام جمعه نهبندان با اشاره به 19 دی سالروز قیام ملت به ویژه مردم قم در برابر نامه منتشر شده ساواک بر علیه امام(ره) تصریح کرد: ساواک در سال 56 در روزنامه اطلاعات علیه امام خمینی(ره) مقاله‌ای را منتشر کرد که مردم در برابر این اقدام به پا خواسته و دست به قیامی با شکوه زدند و این قیام از مردم قم آغاز شد و در این قیام خیلی از مردم شهید شدند.
خزاعی اضافه کرد: از آن پس بود که ساواک دیگر نتوانست جلوی تحسن‌ها، قیام‌ها و فریاد عدالت‌خواهی ملت را بگیرد و زمینه‌های پیروزی انقلاب فراهم شد.
وی با بیان اینکه 19 دی سالروز شهادت احمد کاظمی و یارانش در تقویم ثبت شده است، گفت: احمد کاظمی یکی نیروهای ولایی و تاثیرگذار نظام در نیروی زمینی بود که یاد و خاطره شهدا باید همیشه همانند گذشته در جامعه زنده باقی بماند.
انتهای پیام/ط4000/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول