اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر:

حجاب به‌ گونه‌ای باشد که موجب فساد نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر گفت: بنا به دستور اسلام حجاب برای زنان به گونه‌ای باشد که تمام زیبایی‌های آنان را بپوشاند تا موجب فساد نشوند.

حجاب به‌ گونه‌ای باشد که موجب فساد نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌السلام جواد اسماعیلی‌نیا پیش از ظهر امروز در دوره آموزشی فلسفه عفاف و حجاب در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار داشت: حضور بی‌پروا و بی‌قید و بند زن در جامعه موجب رشد زمینه‌های ضد ارزشی و ضد اخلاقی می‌شود و تاکید بر حجاب و عفاف بهترین راه برای پاکسازی جامعه و ساختن جامعه‌ای سالم است.
اسماعیل‌نیا اضافه کرد: از لحاظ دین اسلام رعایت حجاب برای زنان و مردان ملزم بوده و یک تکلیف الهی است که همه باید آن را رعایت کنند.
وی ادامه داد: از لحاظ اجتماعی نیز پوشش نامناسب از سوی زنان و مردان به اجتماع ضربه می‌زند و یک عمل ضد امنیتی است و دشمن خیلی سعی کرده از این طریق مملکت را منحرف کند. 
اسماعیلی‌نیا اضافه کرد: درست است که حجاب مسئله شخصی است ولی وقتی تکلیف شرع و شرایط و قواعد زندگی اجتماعی بر اساس رعایت حجاب است فرد ملزم به رعایت قوانین جامعه مربوطه است.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: عفاف و حجاب برای زنان حتی غیر مسلمان مانع ظاهری و سلاح موثر در پیشگیری از سرایت فساد و مقابله با ناامنی‌های اجتماعی است.
وی تاکید کرد: بنا به دستور اسلام حجاب برای زنان به گونه‌ای باشد که تمام زیبایی‌های آنان را بپوشاند که موجب فساد نشوند.
اسماعیلی نیا اظهار داشت: حجاب برتر چادر است و اگر برخی از خانم‌ها با رعایت قوانین اسلامی از مانتوهای بلند و با رنگ سنگین استفاده کنند، اشکالی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه حجاب تنها مربوط به زنان نیست و مردان نیز باید اصول اسلامی را در پوشش خود رعایت کنند، گفت: زن و مرد مسلمان باید ظاهر جامعه اسلامی خود را با پوشش و رفتار اسلامی رعایت کنند.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: عفاف و حجاب از سنگرهای مهمی است که دشمن آن را هدف گرفته است.
اسماعیلی نیا با اشاره به اینکه دشمن در حال گرفتن سبک زندگی ما و جایگزین کردن سبک غربی است، اذعان کرد: انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر افزون بر اینکه رسالت همگانی است به تشکیلات خاص نیز نیاز دارد.
وی همچنین با یادآوری روز 9 دی گفت: نهم دی روز بصیرت‌افزایی و الهام بخشی ملت مسلمان ایران اسلامی است.
ایشان اضافه کرد: 9 دی در اندیشه سیاسی، اجتماعی و دینی اقشار مختلف مردم کشورمان نمود عینی پیدا کرد و ملت فهیم ایران اسلامی آب پاکی روی دست استکبار و عوامل نفوذی و مزدوران داخلی آن در فتنه 88 ریختند.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول