اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

آزمایش‌ موفقیت‌آمیز میله سوخت هسته‌ای دشمن را به وحشت انداخت

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: آزمایش موفقیت‌آمیز میله سوخت هسته‌ای در رآکتورهای تحقیقاتی تهران، دشمن را به وحشت انداخته است.

آزمایش‌ موفقیت‌آمیز میله سوخت هسته‌ای دشمن را به وحشت انداخت
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: زمانی غرب برای دادن اورانیوم با غنای 20 درصد به ایران شرط و شروط مختلف می‌گذاشت اما امروز مسئولان کشور میله سوخت هسته‌ای را نیز با موفقیت آزمایش کردند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کم‌توجهی برخی مسلمانان به مسئله زکات اشاره کرد و افزود: پرداخت زکات نزد مسلمانان بسیار کم‌رنگ شده است.
خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه البته مردم استان اصفهان در این زمینه جزو پیشتازان هستند، تصریح کرد: سال گذشته جمع‌آوری زکات در استان اصفهان کمتر از یک میلیارد بود اما امسال به 4میلیارد تومان رسید.
وی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو بیان داشت: دی‌ماه در طول تاریخ ایران حوادث تلخ و شیرین فراوانی داشته و یکی از این حوادث مربوط به 17 دی‌ماه سال 1314 و دستور رضاخان برای کشف حجاب است.
طباطبایی‌نژاد به روند به قدرت رسیدن رضاخان توسط انگلیس اشاره کرد و ادامه داد: دشمن متوجه شد که تا نفوذ روحانیت و دین در این کشور حاکم باشد، نمی‌تواند بر ایران مسلط شود بنابراین رضاخان را روی کار آورد تا به تصور خویش مردم را از دین، روحانیت و حجاب دور کند.
وی با اشاره به اینکه مسئله حجاب از ضروریات دین است، تاکید کرد: یکی از جنگ‌هایی که دشمن علیه ایران راه انداخته، مسئله بی‌حجاب کردن بانوان است و می‌خواهد از این راه جوانان را از دین تخلیه کند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: محمدرضا شاه در کتاب "مأموریت برای وطنم" مسئله حجاب را رسمی کهنه می‌داند و به این موضوع که خانواده‌اش برای نخستین بار در طول تاریخ ایران بدون حجاب وارد انظار عمومی شده‌ بودند، افتخار می‌کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موفقیت‌های اخیر کشور در انرژی هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: آزمایش موفقیت‌آمیز میله سوخت هسته‌ای در رآکتورهای تحقیقاتی تهران، دشمن را به وحشت انداخته است.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه این فناوری تنها در چند کشور محدود وجود دارد، گفت: اعتراف‌های دشمن نشان می‌دهد که تحریم‌ها سبب شد تا دانشمندان هسته‌ای کشور با تلاش فراوان به این موفقیت دست پیدا کنند.
وی در ادامه صحبت‌های خود به 19 دی‌ماه سال 56 اشاره کرد و افزود: به دستور شاه مقاله‌ای توهین‌آمیز علیه حجاب و امام خمینی (ره) در این روزنامه منتشر شد و زمینه حرکت مردم و روحانیت را به وجود آورد.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: مردم قم و به ویژه روحانیون به خانه‌های علما رفتند و زمینه قیام را فراهم کردند و در واقع این روز منشأ انقلاب اسلامی ایران بود.
وی با اشاره به کشتار مردم قم توسط رژیم پهلوی در 19 دی سال 56 ادامه داد: برگزاری مراسم چهلم مردم قم در تبریز و پس از آن چهلم مردم تبریز در یزد سبب شد تا روند پیروزی انقلاب سرعت بگیرد و منشا انقلاب شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول