اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

صدور 8500 مجوز مشاغل خانگی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از صدور 8 هزار و 500 مجوز مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

صدور 8500 مجوز مشاغل خانگی در کردستان
رامین اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان در اجرای طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کارهای خُرد اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور اجرای این طرح تاکنون 8 هزار و 500 مجوز مشاغل خانگی در کردستان صادر شده است.
به گفته وی، 8 هزار و 476 مجوز از تعداد مذکور مربوط به متقاضیان مستقل و 18 مجوز نیز مربوط به متقاضیان پشتیبان و زیرپوشش است.  
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطر نشان کرد: 6 هزار و 837 طرح از کل مجوزهای صادر شده با اعتبار بالغ بر 203 هزار و 418 میلیون ریال اولویت گرفته‌اند.
اسدی اضافه کرد: 4 هزار و 238 طرح آن نیز با صرف اعتباری بالغ بر 125 هزار و 88 میلیون ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند.
به گفته وی، تاکنون به 742 طرح مبلغ 25 هزار و 680 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به اختصاص 900 میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به این استان اشاره کرد و یادآور شد: این اعتبار برای 304 رشته مشاغل خانگی، تفکیک شهرستانی شده است.
به گفته اسدی، بیشترین مجوزهای صادر شده در استان مربوط به شهرستان سنندج با یک‌هزار و 822 مجوز و کمترین آن مربوط به شهرستان سروآباد با 99 مجوز به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام (ره) و صندوق مهر امام رضا(ع) از جمله دستگاه‌هایی هستند که نسبت به صدور مجوز مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: به متقاضیان مستقل تا سقف حداکثر 50 میلیون ریال و به افراد پشتیبان تا سقف حداکثر یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه متناسب با نوع و حجم فعالیت با بازپرداخت و دوره تنفسی پنج ساله از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پایان یادآور شد: بانک‌های عامل تا سقف 50 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با حداکثر مدت باز پرداخت سه ساله به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت می‌کنند.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول