اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

کتب حوزوی باید اندیشه دینی را در عمق جامعه گسترش دهد

خبرگزاری فارس: قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: صرف تولید اندیشه در حوزه‌های علمیه کافی نیست، بلکه کتب حوزوی باید اندیشه دینی را در عمق جامعه گسترش دهد.

کتب حوزوی باید اندیشه دینی را در عمق جامعه گسترش دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با اشاره به ظرفیت بسیار قوی و عمیق اندیشه موجود در حوزه اظهار داشت: در عرصه اندیشه‌های حوزوی و در کتبی که به دست حوزویان نگاشته می‌شود، غالبا غنای محتوایی را می‌توان دید.
وی افزود: ممکن است کسانی هم قلم‌فرسایی کنند که صلاحیت‌های لازم را در این زمینه نداشته باشند اما در کل حوزه‌های علمیه منبع بسیار وسیعی از کتب غنی و ارزشمند است.
قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: مهم این است که این عمق اندیشه با بیان قابل هضم جامعه ما و با استانداردهای به روز در زمینه نشر کتاب همراه شود تا تاثیرگذاری لازم در جامعه را داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه ادامه داد: شیوه نگارش و نحوه ارائه و عرضه محصولات نقش مهمی در هضم شدن و درک شدن معارف قوی حوزوی در جامعه ما دارند.
رجبی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در جریان سفر خود به استان قم و در دیدار با حوزویان، به این موضوع تاکید کردند که نباید به صرف تولید اندیشه در حوزه‌های علمیه اکتفا کرد بلکه این اندیشه‌های تولید شده باید در جامعه بسط و نشر پیدا کنند و باید تا رساندن این اندیشه‌ها تا عمق جان مردم این کار را پیگیری کرد.
وی خاطر نشان کرد: آنچه ما امروز نیاز داریم در نمایشگاه‌های تخصصی کتاب حوزه اتفاق بیفتد، همین نشر و بسط علوم به شیوه‌های کاربردی برای جامعه است.
قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: این فرصت را باید مغتنم شمرد تا این خلأ‌ها پر شود و اندیشه‌های قوی حوزه بتواند در صحنه بین‌المللی و متن جامعه ایرانی وارد شود و به مرحله ورود در شخصیت افراد و بروز در عمل آنها برسد.
وی گفت: اگر این نمایشگاه‌ها با زمینه‌سازی‌های قبلی صورت گیرد تا حضور آثار ارزشمند حوزه به صورت چشمگیرتر و در قالب‌هایی متناسب‌تر ارائه شود، به اهداف خود نزدیک شده است.
رجبی ادامه داد: همچنین بهتر است در این نمایشگاه‌ها صرفا به ارائه کتاب اکتفا نشود و نقاط قوت آثار را برجسته کرده، آسیب‌شناسی‌هایی را که باید مورد لحاظ قرار گیرد به مولفان و ناشران منتقل کنند.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در این زمینه برگزاری نشست‌هایی برای مذاکره علمی بتواند یک نوع ارتقای کیفیت آثار از طریق انعکاس نقاط قوت و ضعف به ناشرین، مولفان و مراکز علمی پژوهشی به دنبال داشته باشد.
قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: در نتیجه این اقدامات وقتی سال بعد این نمایشگاه برگزار می‌شود، این نقاط ضعف برطرف شده و شکل مطلوب‌تری از فعالیت‌ها صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/صا30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول