اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خاتم اعلام کرد

اختصاص 100 میلیون تومان به تجهیز کتابخانه‌های خاتم

خبرگزاری فارس: فرماندار خاتم اختصاص 100 میلیون تومان از محل بودجه‌های فرهنگی شهرستان خاتم به کیفی‌سازی کتابخانه‌های عمومی را مصوب کرد.

اختصاص 100 میلیون تومان به تجهیز کتابخانه‌های خاتم
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی شاه‌حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خاتم با اشاره به نیاز شهرستان به کیفی‌سازی کتابخانه‌ها و کمک به نهضت مطالعه مفید در این شهرستان اظهار داشت: 100 میلیون تومان از محل بودجه‌های فرهنگی شهرستان برای تجهیز و کیفی‌سازی کتابخانه‌های عمومی اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به مظلومیت کتاب و مطالعه در جامعه افزود: جاذبه‌ها و سرگرمی‌های کاذبی که جایگزین مطالعه مفید شده و مصداق بارز بطالت است، امروز به چالشی بزرگ برای جامعه و به ویژه قشر جوان تبدیل شده است.
شاه‌حسینی وضعیت کمی و کیفی زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در شهرستان خاتم را نامطلوب خواند و تصریح کرد: با وجود آمادگی و استقبال خوبی که برای استفاده از کتابخانه در شهرستان وجود دارد، تعداد کتابخانه‌ها و کمبود تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری، جوابگوی این اشتیاق نیست.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست با گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد اظهار داشت: مطالبات و تأکیدهای ویژه مقام معظم رهبری به مطالعه و انس با کتاب، وظیفه همه ما را در موضوع ترویج کتابخوانی سنگین‌تر می‌کند.
محمدحسین پارسائیان با اشاره به نقش مهم انجمن کتابخانه‌های عمومی هر منطقه در توسعه و بسط فرهنگ مطالعه بیان کرد: مصوبات این انجمن‌ها باید به سمتی برود که اثر آن در جامعه دیده شود و نمود عملی داشته باشد.
وی افزود: یکی از درخواست‌های ما از مسئولان شهرستان و اعضای انجمن، پیگیری پرداخت مطالبات معوقه کتابخانه‌های شهرستان از شهرداری‌های هرات و مروست است.
پارسائیان همچنین تأکید کرد: با توجه به درآمد پایین شهرداری‌ها در شهرستان، یکی از اقداماتی که می‌تواند راهگشای کتابخانه‌های خاتم باشد، راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز شهرستان و استفاده از ظرفیت افراد خیر در این زمینه است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خاتم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان خاتم اظهار داشت: هم‌اکنون هفت کتابخانه شهری و روستایی با 35 هزار و 295 جلد کتاب در خاتم دایر است که بیش از 2هزار و 900 نفر عضو فعال از خدمات این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.
غلامرضا قانع، فقدان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در شهرستان، کمبود شدید نیروی انسانی، کمبود منابع مرجع و نبود فضای مناسب کتابخانه‌ای را بخشی از مشکلات کتابخانه‌های خاتم دانست و افزود: کتابخانه شهید صدوقی مروست با گذشت 20 سال از  تأسیس آن، هنوز ساختمان مستقلی ندارد و تاکنون بیش از 10 بار، محل این کتابخانه جابجا شده که این موضوع منجر به ریزش شدید اعضا و خسارت‌ به منابع و تجهیزات کتابخانه می‌شود.
در این نشست با تصویب اعضای انجمن مقرر شد، کتابخانه شهید صدوقی مروست تا پایان سال جاری در محل استیجاری فعلی متعلق به آموزش و پرورش شهرستان باقی بماند.
در این نشست همچنین از اعضای برتر انجمن کتابخانه‌های عمومی خاتم تجلیل شد.
انتهای پبام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول