اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت گرفت

رونمایی از کتاب هنر فارس در گذر زمان

خبرگزاری فارس: مجموعه سه جلدی هنر فارس در گذر زمان تالیف ارژنگ ربیعی در شیراز رونمایی شد.

رونمایی از کتاب هنر فارس در گذر زمان
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر انتشارات نویدگویی شیراز پنجشنبه شب در مراسم رونمایی از مجموعه سه جلدی هنر فارس در گذر زمان اظهار داشت: مجموعه هنر فارس در گذر زمان علاوه بر اینکه یک منبع مهم آموزشی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس است نقش موثری در معرفی هنرمندان صنایع دستی نیز دارد.
داریوش نویدگویی گفت: نباید اجازه دهیم هنرهای سنتی جامعه به فراموشی سپرده شود و تکنولوژی جای اصالت و هویت ما را بگیرد.
وی ابراز داشت: در طول تاریخ همواره شاهد مظلوم واقع شدن هنرمندان فارسی بوده‌ایم و این در حالی است که هنرمندان فارسی همواره پای ثابت خلق آثار مهم هنری کشور بوده‌اند.
نویدگویی در ادامه ضمن انتقاد از عدم حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در این مراسم عنوان کرد: اگر مسئولان میراث فرهنگی این استان در این جلسه حضور ندارند پس می‌خواهند در کدام مراسم حضور یابند.
وی گفت: ای کاش صنایع دستی از زیر چتر میراث فرهنگی خارج می‌شد چرا که صنایع دستی سند هویت جامعه ماست.
در ادامه مولف مجموعه سه جلدی هنر فارس در گذر زمان ابراز داشت: وجود 120 رشته هنری از 270 رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور در فارس از انگیزه‌های مهم برای تالیف این کتاب بود.
ارژنگ ربیعی ادامه داد: نبود دایرة‌المعارف جامع و کاملی که معرف شاخه‌های مختلف این هنرها و هنرمندان آن باشد نیز از دلایل دیگری بود که مصمم شدم این مجموعه را به رشته تحریر در آورم.
وی تصریح کرد: در مدت زمان شکل‌گیری این کتاب هنرمندان فارس بدون هیچ چشم‌داشتی اطلاعات لازم را در اختیارم قرار دادند که بدون همکاری آنها شکل‌گیری این مجموعه غیر ممکن بود.
ربیعی در پایان اذعان داشت: برای چاپ جلدهای بعدی این مجموعه به حمایت جدی ارگان‌های دولتی نیاز داریم تا این راه نیمه‌کاره رها نشود.
به گزارش فارس، مجموعه سه جلدی فارس در هنر زمان اثر ارژنگ ربیعی با همت انتشارات نوید شیراز و بنیاد فارس شناسی به چاپ رسیده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول