اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

رونمایی کتاب به لهجه انگور در سمنان

خبرگزاری فارس: کتاب «به لهجه انگور» سروده حسن یعقوبی، از شاعران جوان حوزه هنری استان سمنان در مراسمی رونمایی شد.

رونمایی کتاب به لهجه انگور در سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ظهر امروز مراسم رونمایی از کتاب «به لهجه انگور» سروده حسن یعقوبی، از شاعران جوان حوزه هنری استان سمنان و سری سوم مجموعه «شعر امروز» در آستانه روز شعر و ادب فارسی با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، یوسفعلی میرشکاک شاعر و منتقد ادبی، امیر حسین فردی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، خسرو آقایاری مسئول دفتر شعر، محمود حبیب کسبی کارشناس این مجموعه و همچنین تعدادی از شاعران این مجموعه در تالار شماره 2 اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
در این محفل ادبی، یوسفعلی میرشکاک سخنش را با دعوت از جوانان برای پیگیری از شاعران گذشته پی گرفت و تاکید کرد: شاعران جوان را دعوت می‌کنم که ضمن توجه به صور خیال، ظواهر شعر و وجوه سوری تلاش داشته باشند تا همانند گذشتگان بزرگ ادب فارسی عمل کنند.
این شاعر در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت شعر نسل جوان اظهار کرد: شعر امروز دچار شکل‏زدگی شده است که این جای نگرانی دارد.
وی تصریح کرد: باید به شاعران جوان بگویم یک بار در خلوت خود بی‌طرفانه خود را محاکمه کنند که آیا در غزل باید حافظ، مولوی و یا بیدل را جا بگذاریم.
در ادامه این مراسم، رئیس حوزه هنری در سخنانی ضمن تقدیر از انتشار مجموعه «شعر امروز» گفت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ این چنین استقبالی از شعر جوان صورت نگرفته، چنانکه گاه ما شاهدیم که یک مجموعه شعر از شاعر جوان به چاپ چندم رسیده است.
مومنی‏شریف خاطرنشان کرد: شعر نخستین هنری است که انسان به آن دست یافت و با اعتنا به این مسئله به این نتیجه می‌رسیم که هدف و آرمان شعر و هنر اسلامی پرداختن به وجه آرمانی و ملکوتی انسان است.
وی بیان کرد: حتی عالمان اسرار نیز گاهی شعر را برگرفته از الهام دانسته‌اند، البته این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که شاعر مفتخر به گوهر ایمان باشد.
رئیس حوزه هنری در ادامه تصریح کرد: در دوره اول این مجموعه امیدوار بودیم سرعت انتشار برای چاپ دوره‌های جدید بالا برود اما به دلایلی این امر اجرایی نشد.
مومنی‏شریف بیان کرد: خوشحالیم دوره سوم به اتمام ‌رسیده و امروز به شکلی شکیل منتشر شده است اما زیبایی در روزگاری که تکنولوژی در دسترس همگان بوده، مهم نیست و مهم این است که این آثار معرفی شود و به دست مردم برسد.
وی درباره اهمیت هنر اسلامی گفت: هنر اسلامی هنری است که به آینده‌ای بهتر و امید بشارت می‌دهد و هر هنری که غیر از این باشد، رسالت شیطانی است.
رئیس حوزه هنری افزود: از نظر قرآن، وجه تمایز همه هنرها در همین مسئله ایمان بوده، چرا که هنر از نگاه قرآن ودیعه‌ای الهی است که باید در خدمت ارزش‌ها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شعر که هنر اصلی کشور ماست همواره منبع حکمت و امید بوده، اظهار داشت: در دوره انقلاب اسلامی نیز هنر شعر نقشی مهم را در عرصه‌های مختلف، جنگ و دفاع مقدس بر عهده داشته است.
گفتنی است؛ کتاب «به لهجه انگور» سروده حسن یعقوبی از سری سوم مجموعه «شعر امروز» است که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده و شامل 10 دفتر شعر از شاعران جوان کشور است.
پیش از این کتاب‏های سپیده دم سکوت، عطش به نیت دریا، دریا لباس خاکی من بود، با حنجره عشق جوابم بدهید و در متن شعله‏ها از این شاعر به چاپ رسیده بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول