اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب بوشهر

30 عنوان کتاب نویسندگان بوشهری رونمایی شد

خبرگزاری فارس: در آیینی در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب بوشهر با حضور مسئولان استانی و جمعی از نویسندگان و ناشران استان بوشهر از 30 عنوان کتاب نویسندگان بوشهری رونمایی شد.

30 عنوان کتاب نویسندگان بوشهری رونمایی شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز در این آیین اظهار داشت: در عرصه تولید علم، ظرفیت‌های بالقوه فراوانی وجود دارد که اگر به مرحله ظهور برسد، استان بوشهر حرف‌های زیادی برای گفتن در این عرصه دارد.
یونس محمدی در ارتباط با هفتمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر نیز عنوان کرد: این نمایشگاه از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های گذشته از سطح بالاتری برخوردار است، اما باید تا رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کرد.
وی افزود: تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا در سال‌های آتی نواقص موجود در برگزاری نمایشگاه کتاب جبران شود.
محمدی با بیان اینکه همه مسئولان باید دست به دست هم در توسعه فرهنگی همراه شوند از همکاری مسئولان استانی در برگزاری نمایشگاه کتاب بوشهر تقدیر کرد.
امام جمعه موقت بوشهر نیز ضمن تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) گفت: جایگاه علم و دانش در اسلام بی‌نظیر است چراکه خداوند متعال در قرآن کریم از قلم به عنوان یکی از ابزار علم سوگند یاد می‌کند و همچنین این کتاب آسمانی با دستور به خواندن آغاز می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدجواد اسماعیلی‌نیا به جایگاه علم و دانش در کشور اشاره کرد و افزود: بلوغ فکری و علمی پس از انقلاب جلوه بیشتری یافته و در این راستا در استان بوشهر نیز تالیفات زیادی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: هرچند بوشهر استان کوچکی است اما در عرصه تولید علم حرف‌های بزرگی برای گفتن دارد.
اسماعیلی‌نیا به تالیفات غنی آیت‌الله بلادی بوشهری به عنوان یکی از مولفان پرآوازه بوشهری در دنیای اسلام اشاره و اظهار کرد: این عالم فرزانه علاوه بر کتب موجود که در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی تدریس می‌شده، چند تالیف پر ارزش دیگر نیز دارد که تاکنون منتشر نشده است.
وی اضافه کرد: استان بوشهر در عرصه علوم جدید نیز دانشمندان برجسته‌ای دارد و یکی از فرزندان این استان از اعضای اصلی تیم ساخت و پرتاب ماهواره امید بوده است.
امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر، ضروری است اعتبارات بیشتری برای حمایت از تالیفات نویسندگان بوشهری در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفته شود.
وی همچنین ضمن ابراز رضایت از استقبال گسترده مردم از هفتمین نمایشگاه کتاب بوشهر، این حضور را بیانگر جایگاه مهم فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان بوشهر دانست.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول