اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ساماندهی رودخانه‌های اردبیل 60 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ساماندهی رودخانه‌های شهری استان اردبیل نیازمند 60 میلیارد تومان اعتبار است.

ساماندهی رودخانه‌های اردبیل 60 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات و نحوه ساماندهی رودخانه‌های داخل شهرهای استان اردبیل، اظهار داشت: این اولویت با اجرای 123 کیلومتر از رودخانه‌های شهرهای استان اردبیل پیگیری می‌شود که امیدواریم تا پایان سال آینده بتوانیم این امر را محقق کنیم.
وی، طول رودخانه‌های داخل شهرهای اردبیل را 173 کیلومتر خواند و افزود: تعیین حریم و عرض بستر و حفاظت از رودخانه‌های فصلی و دائمی طبق قوانین برعهده وزارت نیرو است.
این مسئول اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل به‌عنوان مجموعه وابسته به این وزارتخانه موظف است تا پایان ماه جاری عرض بستر و حریم رودخانه‌های داخل شهر را تعیین و در این مورد اظهار نظر کند.
صابری به ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه در کنار رودخانه‌ها، احداث دیوارهای ساحلی و لایروبی بستر رودخانه به دلیل هدایت سیلاب‌ها و پسماند زباله‌های شهری ضروری به نظر می‌رسد.
وی در خصوص هدایت آب‌های سطحی نیز گفت: در صورت عدم هدایت آب‌های سطحی آسیب‌های جبران‌ناپذیری در زیرساخت‌ها به وجود می‌‌آید و همچنین تجمع پسماندهای شهری مشکلات و پیامدهای زیست‌محیطی را به دنبال خواهد داشت.
استاندار اردبیل از رودخانه بالیقلوی اردبیل به‌عنوان نگین شهر یاد کرد و افزود: دستگاه‌های مربوطه باید نسبت به ایمن‌سازی رودخانه و ساماندهی و زیباسازی ـ اصلاح مسیر رودخانه با رعایت حریم اقدام نمایند و در این راستا از محل عمران شهری اعتبارات لازم اختصاص می‌یابد تا کار با سرعت و دقت بیشتر و اصولی صورت پذیرد.
صابری تصریح کرد: به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری و توریستی بودن استان، رودخانه‌هایی که در شهر واقع هستند باید مطالعات و بررسی کارشناسی در راستای ساماندهی و بهسازی آنها انجام گیرد.
وی از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خواست، ظرف مدت دو هفته نسبت به تهیه عرض بستر و حریم کلیه رودخانه‌های استان اعم از فصلی و دایمی اقدام و در اسرع وقت اعلام نماید تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
استاندار اردبیل در پایان سخنان خود اضافه کرد: برای ساماندهی رودخانه‌های استان دستگاه‌های دخیل از فرصت‌ها و امکانات موجود در شهرستان‌ها استفاده بهینه نمایند و با فرهنگسازی و با همدلی و همکاری یکدیگر هر آنچه را که در توان دارند بکار گیرند.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول