اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم هندیجان در مجلس خبر داد:

احداث سد لاستیکی در دهانه رودخانه زهره هندیجان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم هندیجان در مجلس از احداث سد لاستیکی در دهانه رودخانه زهره در این بندر خبر داد.

احداث سد لاستیکی در دهانه رودخانه زهره هندیجان
خلیل حیات‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: سد لاستیکی به منظور جلوگیری از ورود آب شور به رودخانه زهره و تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و همچنین آب شرب منطقه به زودی در دهانه این رودخانه احداث خواهد شد.
وی با اشاره به ارائه طرح به کارشناسان وزارت نیرو افزود: در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم مقرر شد تا این وزارت کارشناسان خود را برای طراحی سد ارسال کنند که در صورت نظر مساعد آنها، مراحل اجرایی این پروژه به زودی در حدود دهانه رودخانه آغاز شود.
نماینده مردم هندیجان در مجلس با بیان اینکه احداث چنین سدی می‌تواند در تأمین آب شرب و آب مورد نیاز کشاورزی فواید زیادی را در پی داشته باشد تصریح کرد: با احداث این سد می‌توان از ورود شناورهای صیادی و تجاری به رودخانه زهره جلوگیری کرد.
حیات‌مقدم ادامه داد: این شناورها علاوه بر ریختن زباله‌ها به داخل رودخانه، با نشت سوخت باعث آلودگی آن شده و به محیط زیست نیز آسیب می‌رسانند.
وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای این طرح گفت: عملیات احداث این سد به اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان نیاز دارد و به طور تضمینی با دو حوضچه احداث خواهد شد.
نماینده هندیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلات ناشی از کمبود آب کشاورزی در هندیجان در سال‌های گذشته خسارات زیادی را به این عرصه و به اقتصاد کشاورزان هندیجانی و به روستاها وارد کرده که بستن سدهای بالادست و سد آسک در رودخانه زهره به این مشکلات به ویژه در تأمین آب شرب و آب مورد نیاز دامداران دامن زده‌است.
حیات‌مقدم خاطرنشان کرد: این مشکلات ناشی از بی‌توجهی مسئولان سازمان آب و برق خوزستان بوده که درکنار شوری آب رودخانه زیان‌های قابل توجهی را به کشاورزی منطقه وارد کرده ‌است.
وی درپایان با اشاره به تلاش‌های مسئولان هندیجانی برای برطرف کردن این مشکل اظهار داشت: کشاورزی یکی از قطب‌های مهم اقتصادی بندر هندیجان است و نباید اجازه دهیم با بی‌توجهی و کم‌کاری در آن خللی ایجاد شده و در نتیجه به اقتصاد مردم آسیبی وارد شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول