اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران:

خطرات رودخانه‌های «برزو و بزپل» مازندران باید برطرف شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه فقط برای مطالعه رودخانه‌های بُرزو و بُزپل باید میلیاردها تومان هزینه کنیم، گفت: هر چه سریع‌تر باید خطرات جانی و مالی از این محل دور شود، اما کاری عجولانه و ضربتی انجام نشود.

خطرات رودخانه‌های «برزو و بزپل» مازندران باید برطرف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، هادی خنجری شنبه شب در جلسه مشترک شوراهای ستاد بحران بهشهر و مسئولان استان که به‌ منظور تعیین تکلیف وضعیت نابسامان رودخانه‌های «برزو» و «بُز پل» همچنین واحدهای مسکونی در معرض خطری که در محدوده این رودخانه‌ها قرار دارند به بیان ضعف‌های مدیریتی و عمق فاجعه‌ای که در این پروژه‌ها مشاهده می‌شود، پرداخت.
وی وضعیت رودخانه‌های برزو و بز پل را حاصل اقدامات غیرکارشناسانه مسئولان عنوان و خاطرنشان کرد: حریم‌ها، مسائل و اقدامات پیشگیرانه‌ای که باید در برنامه‌های قبل می‌گنجاندیم انجام ندادیم و می‌خواهیم همه آنها را امروز از دستگاه‌های حکومتی بگیریم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه آنچه مورد بازدید قرار دادیم یک اتفاق ساده نیست که به دید چشمی و بازدید واگذار شود، تصریح کرد: باید کاری کارشناسانه انجام داد و تصمیم‌های فنی گرفت که هزینه‌هایی بالایی را در بر داشته و از توان شهر و استان خارج است.
خنجری تصریح کرد: با توجه به مراتبی که باید انجام دهیم، این یک موضوع ملی است و با نگاهی وسیع باید به آن پرداخت. همچنین در بالادست، منابع طبیعی و آبخیزداری، در پایین دست، آب منطقه‌ای و در داخل شهر هم شهرداری درگیر موضوع است و حساسیت کار را باید درک کرد چرا که جان عده‌ای از مردم در خطر است، نباید کار به اینجا می‌کشید؛ اما حالا که بحران شد باید اصولی پیش برویم.
وی در ادامه از مشخص کردن اولویت‌ها، بازدیدهای فنی و نشست‌های دستگاه‌های مربوطه برای آغاز فعالیتی بنیادی در رودخانه‌های ذکر شده گفت و ابراز داشت: نمی‌خواهیم مقصر پیدا کنیم، ولی عمق فاجعه را در این دو رودخانه دیدیم و نگذاریم برای آینده یک نقطه جدید مانند بُرزو و بُز پل ایجاد شود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به سیل کلاردشت که حدود 60 میلیارد تومان خسارت در برداشت، خاطرنشان کرد: در این حادثه، بشر عامل ایجاد خسارت بود، بشری که به بستر و حریم رودخانه و به محدوده منابع طبیعی تجاوز کرد و خسارت‌های زیادی را به بار آورد بنابراین همه ما مسئولیم تا در حوزه اختیارات خود نگذاریم موضوعی برای آیندگان خسارات مالی و جانی در پی داشته باشد.
خنجری با بیان اینکه فقط برای مطالعه رودخانه‌های بُرزو و بُزپل باید میلیاردها تومان هزینه کنیم، اضافه کرد: هر چه سریع‌تر باید خطرات جانی و مالی از محل دور شود، اما کاری عجولانه و ضربتی انجام نشود که پاسخگو نیست.
به گزارش فارس، رودخانه‌های برزو و بز پل با سابقه طولانی مدت خود به‌دلیل مدیریت‌های نادرست هم‌اکنون تبدیل به تهدیدی برای ساکنان محدوده خود شده‌اند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول