اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم وجود سد ذخیره مخزنی بالادست

برداشت از رودخانه دالکی ممنوع است

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: برداشت از رودخانه دالکی به دلیل عدم وجود سد ذخیره مخزنی بالادست ممنوع است.

برداشت از رودخانه دالکی ممنوع است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی در بازدید از منابع آبی دشتستان با اشاره به نقش مهم آبیاری در توسعه کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در فصل آبیاری که در آن قرار داریم به صورت تمام‌ وقت در راستای خدمات‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به کشاورزان تلاش می‌کند.
وی اضافه کرد: با نظارت دقیق کارشناسان این شرکت از ابتدای شروع آبیاری نخیلات در استان، این روند به نحوی مطلوب ادامه داشته و رضایت کشاورزان را به دنبال داشته است.
موسوی اذعان داشت: در سال‌های اخیر شاهد خشکسالی در کشور بوده‌ایم و این مسئله بر اهمیت مدیریت صحیح منابع آبی تاکید دارد و با مدیریت صحیح می‌توانیم در روند فعلی در سال‌های آتی نیز به نحو مطلوب آبیاری را ادامه دهیم.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با اشاره به محدودیت آب ذخیره در سد‌های استان ابراز داشت: در فصل زمستان شاهد آن هستیم که دبی آب کشاورزی کم‌تر از حد معین است ولی با مدیریت صحیح منابع آبیاری تلاش خود را برای آبیاری مطلوب نخیلات و جلب رضایت باغداران به کار گرفته‌ایم.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم برداشت غیرمجاز پیمانکاران و واحد‌های صنعتی از شبکه‌ها و منابع آبیاری بوده که موارد متخلف شناسایی و برخورد شده و از برداشت آنها جلوگیری کرده‌ایم.
موسوی عنوان داشت: برداشت از رودخانه دالکی به دلیل عدم وجود سد ذخیره مخزنی بالادست ممنوع است و در بقیه نقاط پیمانکاران و واحد‌های صنعتی برای استفاده و بهره‌برداری از منابع آب کشاورزی باید از شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر استعلام کنند.
وی ادامه داد: برداشت غیرقانونی پیمانکاران و واحد‌های صنعتی از شبکه‌های آبیاری به معنای نادیده‌گرفتن و ضایع کردن حقوق کشاورزان است و باعث وارد ساختن صدمات و لطماتی به صنایع کشاورزی استان می‌شود.
این مسئول بیان داشت: کشاورزی یکی از مسائلی است که مورد توجه اهالی استان بوشهر است و امرار معاش مردم این استان تا حد زیادی بر آن وابسته است و هرگونه اخلال در امور کشاورزی می‌تواند معاش مردم را با خطر مواجه کند و در راستای صیانت از حقوق کشاورزان از برداشت غیرقانونی آب از شبکه‌های آبیاری کشاورزی جلوگیری کرده و در صورت مشاهده با موارد تخلف برخورد قاطع خواهیم کرد.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بیان داشت: خدمات‌رسانی به کشاورزان که از اقشار زحمتکش جامعه هستند یکی از اولویت‌های ماست و با تمام وجود در راستای تحقق این هدف تلاش می‌کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول