اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی:

شهرداری‌های کلان‌شهرها ‌از اختصاص‌ نیم درصد درآمد خود به کتابخانه‌ها خود‌داری می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی از فعالیت 2 هزار و 776 باب کتابخانه در کشور خبر داد و گفت: شهرداری‌های کلان‌شهرها ‌از اختصاص‌ نیم درصد درآمد خود به کتابخانه‌ها خود‌داری می‌کنند.

شهرداری‌های کلان‌شهرها ‌از اختصاص‌ نیم درصد درآمد خود به کتابخانه‌ها خود‌داری می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابراهیم شمشیری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع از 64 کتابخانه موجود استان از 54 کتابخانه بازدید صورت گرفت، که وضعیت استان زنجان در این زمینه مطلوب ارزیابی می‌شود.
وی با بیان اینکه استان زنجان دارای 18 کتابخانه روستایی، 35 کتابخانه شهری و 11 کتابخانه مشارکتی است، افزود: توجه مطلوبی به راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان شده است.
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی نوسازی و بازسازی کتابخانه‌های قدیمی استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ارائه خدمات لازم به علاقه‌مندان در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به نحو مطلوبی صورت گرفته و از استانداردهای لازم برخوردار است.
وی راه‌اندازی کتابخانه ویژه نابینایان را در استان مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: استان زنجان در این زمینه از استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.
شمشیری وجود سه کتابخانه سیار در استان را از اقدامات مطلوب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان دانست و یادآور شد: برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ارائه خدمات به گروه‌های خاص به ویژه معلولان است که در استان زنجان نیز پیگیری می‌شود.
وی از راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعاتی از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد و بیان داشت: این طرح در مراکز پر رفت و آمد اجرا می‌شود.
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی سرانه مطالعه کشور را 76 دقیقه عنوان کرد و افزود: 30 دقیقه آن مربوط به مطالعه ادعیه، قرآن، روزنامه‌ها و کتب غیر درسی، 39 دقیقه به روزنامه و شش دقیقه به نشریات اختصاص می‌یابد.
وی از فعالیت 2 هزار و 776 باب کتابخانه در کشور خبر داد و افزود: از این تعداد یک هزار و 970 باب به صورت نهادی و مابقی به صورت مشارکتی اداره می‌شود.
شمشیری یادآور شد: از 22 میلیون کتاب موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور 2 میلیون و 200 هزار نفر استفاده می‌کنند.
وی از رشد اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از 10 میلیارد ریال در سال 84 به 72 میلیارد ریال خبر داد و افزود: اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها کمک شایانی به حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی می‌کند.
‌مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه تا کنون 50 درصد شهرداری‌ها با درآمد متوسط نیم درصد درآمد خود را به نهاد کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده‌اند، افزود: شهرداری‌های کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ از اختصاص این نیم درصد خود‌داری می‌کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول