اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای رشت:

رانت‌ در پروژه‌های شهرداری رشت مشهود است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون توسعه عمران شورای شهر رشت گفت: رانت و رابطه در پروژه‌های شهرداری رشت مشهود است و هیچ نظارتی نیز بر عملکرد پیمانکاران وجود ندارد.

رانت‌ در پروژه‌های شهرداری رشت مشهود است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، موسی ناصح بعد از ظهر امروز در جلسه شورای این شهر عملکرد برخی مدیران شهرداری رشت را ضعیف خواند و اظهار داشت: رانت و رابطه در پروژه‌های شهرداری رشت مشهود است و هیچ نظارتی نیز بر عملکرد پیمانکاران نیست و نتیجه آن می‌شود که در ساختمان در حال احداث شهرداری که 9 میلیارد و 600 میلیون تومان برآورد هزینه شده بود، هزینه آسانسور، تجهیزات سالن آمفی تئاتر و نمای ساختمان در برآورد اولیه در نظر گرفته نشد و برای بهره‌برداری نهایی و در نظر گرفتن آسانسور، نما و دیگر تجهیزات باید 23 میلیارد تومان دیگر هزینه شود و مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی این تفاوت هزینه فاحش باشد.
وی افزود: در بررسی عملکرد پل‌های در حال احداث نیز مشخص شده برای یک روگذر به اندازه دو پل هزینه شده و کسی پاسخگوی این بی‌انضباطی و اتلاف هزینه نیست.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت نیز در این جلسه درباره انتقال پزشک قانونی به بیرون شهر رشت اظهار داشت: ساخت جایگاه جدید پزشک قانونی نیازمند شش هزار متر زمین است که باید به منظور سهولت خدمت‌رسانی به شهروندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و شورا زمینی برای آن فراهم شود.
حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه افزود: بحث انتقال پزشک قانونی از بلوار شهید بهشتی رشت به باغ رضوان، موضوع مطرح شده در کمیسیون بهداشت شورا بود که مورد موافقت مدیر کل پزشکی قانونی استان قرار نگرفت.
وی با بیان اینکه مدیر عامل سازمان آرامستان‌های رشت اعلام آمادگی کرده که امکانات سردخانه و تشریح را در اختیار پزشک قانونی قرار می‌دهند، ابراز داشت: مدیر کل پزشکی قانونی معتقد است این کار موانعی را برای پزشکی قانونی به همراه دارد زیرا پزشکی قانونی قرار است با دریافت اعتبارات دولتی و زمینی که در جاده لاکان رشت در اختیار دارد بخش تشریح و سردخانه را به مکان جدید انتقال دهد و مکان فعلی تنها ساختمان اداری پزشک قانونی باقی بماند.
این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: سازمان باغ رضوان نیز با وجود داشتن سردخانه مجهز نمی‌تواند پذیرای تمام تشکیلات پزشک قانونی شامل آزمایشگاه، پرسنل، بخش تشریح  و... باشد.
وی با تصریح بر اینکه پزشکی قانونی تنها برای اموات نیست، اذعان داشت: از 100 هزار مراجعه کننده در سال تنها 2 تا 3 هزار مورد برای رسیدگی به امور اموات در پزشکی قانونی انجام می‌گیرد و در صورتی پزشکی قانونی می‌تواند به باغ رضوان منتقل شود که بخش واگذاری شده از طرف شهرداری رشت جزو ملک پزشکی قانونی شود تا در آینده موانع قانونی به وجود نیاید. 
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول