اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس:

حضور آگاهانه مردم در صحنه مورد تاکید رهبری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حفظ بصیرت در میان اقشار مختلف مردم از جمله بانوان گفت: حضور آگاهانه مردم در صحنه یکی از نکات مورد تاکید رهبری است.

حضور آگاهانه مردم در صحنه مورد تاکید رهبری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی با موضوع «برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد برای بانوان» که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: بانوان در جامعه جایگاه رفیعی دارند و به همین دلیل مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته خود به قم بر برگزاری نشست‌هایی با این قشر تاکید فراوان داشتند.
وی با اشاره به نتایج سرشماری جمعیت کشور گفت: طبق سرشماری اخیر کشور 49 درصد جمعیت را بانوان و 51 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و این مهم توجه به قشر عظیم بانوان را ضروری می‌سازد.
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حضور کمرنگ فرزندان در مساجد و تکایا انتقاد کرد و اظهار داشت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که از حضور کودکان در مساجد و تکایا ممانعت می‌شود که به سبب آن مادران این فرزندان نیز از حضور در این مکان‌ها ناخودآگاه منع می‌شوند، چنین اتفاق‌هایی نشان می‌دهد که ما هنوز باورمان نشده که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی بر ضرورت توجه به عنصر بصیرت و آگاهی تاکید و خاطر نشان کرد: امروزه انسان در هر لحظه نیازمند بصیرت فراوان است تا راه را از چاه تشخیص دهد و این مسئله، وظیفه حوزه، روحانیت و مراجع را دو چندان می‌کند و به همین دلیل ما باید قدردان فرصتی باشیم که خداوند پیش روی ما قرار داده است.
آشتیانی با اشاره به حضور جمعی از نخبگان لیبی در قم طی چند روز گذشته و حضور آنها در جامعه مدرسین گفت: این افراد با تاسی از جمهوری اسلامی ایران گفتند که می‌خواهند برای صیانت از انقلاب خود همچون ایران سپاه پاسداران تشکیل دهند.
وی در ادامه با اشاره به دیدار تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر دیدار با خانواده‌ها افزود: این اقدام یکی از کارهای فرهنگی و ریشه‌دار از سوی رهبری است که تاکید دارند تا مردم با آگاهی نسبت به وقایع در صحنه بمانند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور بانوان در جنبش‌های اخیر در بحرین، یمن و مصر، خاطر نشان کرد: حضور بانوان در این اعتراضات مسئله‌ای است که این حکومت‌ها را به زانو درآورده است.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر دشمنان علیه ایران ادامه داد: اعمال فشارهایی همچون تحریم نفت ایران و بانک مرکزی به این علت است که آنها فهمیده‌اند ایران به کانون انفجار فکری در دنیا تبدیل شده و به همین دلیل می‌خواهند این نور را خاموش کنند ولی به لطف خداوند موفق نخواهند شد.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول