اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه محمدآباد یزد:

رهبری رمز موفقیت تشیع است

خبرگزاری فارس: امام جمعه محمدآباد یزد، گفت: رمز موفقیت تشیع در طول دوران مختلف، برگزیدن رهبرانی با شرایط خاص است که دشمنان نیز به فضائل آنان اعتراف می‌کنند.

رهبری رمز موفقیت تشیع است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدکاظم مدرسی صبح امروز در جمع مردم ابرکوه به مناسبت سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به ابرکوه در مصلای این شهر به بررسی جایگاه رهبری در فرهنگ اسلامی پرداخت.
وی اظهار داشت: حادثه عاشورا و جریان استثنایی زندگی امام سوم شیعیان به دو نیمه تقسیم می‌شود که حرکت کاروان امام از مدینه تا کربلا یک نیمه و بعد از حادثه نیز نیمه دیگر آن را تشکیل می‌دهد.
مدرسی خاطرنشان کرد: نقطه تمایز این دو مرحله خلق و ایجاد پیام در نیمه اول و ابلاغ پیام بعد از شهادت امام حسین (ع) بود.
وی یادآور شد: شباهت‌ها و تفاوت‌هایی نیز در دو مرحله قیام امام حسین (ع) وجود دارد که می‌توان به هدفدار بودن، داشتن هدف مشترک و مقاوم بودن یاران امام به‌عنوان یکی از این شباهت‌ها اشاره کرد.
مدرسی ادامه داد: یکی دیگر از نقاط اشتراک در قیام عظیم عاشورا وجود رهبری قیام در دست یک انسان کامل بود.
وی با ذکر مطالبی از برخی از کتب نویسندگان غیر شیعی در مورد رهبران تشیع خاطرنشان کرد: شیعه همیشه در تلاش بوده است که افرادی با ویژگی‌های خاص به‌عنوان رهبر برگزیند که علاوه بر شیعیان دشمنان نیز به فضائل و مناقب وی اعتراف کنند.
استاد حوزه علمیه یزد تأکید کرد: امتیاز ویژه مکتب تشیع نیز همین مسئله است.
وی افزود: رهبری در فرهنگ دینی دارای جایگاه رفیع و شرایط خاصی است و اگر حادثه عاشورا با تمام فشارها در طول زمان ماندگار شد، به مدد این رهبری و قرار گرفتن یاران مخلص در کنار امام و هدف واحد بود.
مدرسی عنوان کرد: در انقلاب اسلامی نیز این مسئله نمود دارد که حادثه 9 دی یکی از مصادیق بارز آن بود که به دفع فتنه فتنه‌گران،اراذل و اوباش و منافقانی که به خاطر مطامع خود به صحنه آمده بودند، منجر شد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن خطاب به فتنه‌گران افزود: خداوند به پیامبر می‌گوید که به فتنه‌گران بگو چنانچه دست از فتنه‌گری بر ندارید، امت اسلامی را با رهبری در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم تا فتنه شما دوام نیابد و مجال جولان پیدا نکنید.
مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: مردم ابرکوه در سال 86 با استقبال پرشکوه از رهبر انقلاب اوج ولایت‌مداری خود را به نمایش گذاشتند و این حضور قرار گرفتن مردم در کنار رهبری بود که خداوند نیز بر آن تأکید دارد.
به گزارش فارس، مردم ابرکوه در 15 دی‌ماه 86 شاهد حضور رهبر معظم انقلاب در این شهرستان بودند که شکوه حضور مردم ولایت‌مدار ابرکوه آن را به مناسبتی ماندگار تبدیل کرده است.
مردم ابرکوه همه ساله و در این روز با نصب پلاکاردها، تجمعات مختلف، پختن آش نذری برای سلامتی مقام معظم رهبری، گلباران جایگاه حضور رهبری در استادیوم شهید پوراکبری و حضور در نماز جماعت، خاطره این روز را گرامی می‌دارند.
رهبر انقلاب در جمع مردم ابرکوه خاطرنشان کردند: ابرکوه گرچه شهر قدیمی است اما دارای مردمی با فکر جوان است و من خودم می‌خواستم که به ابرکوه بیایم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول