اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس خواستار شد

برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بر اساس دغذغه‌های مقام معظم رهبری

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بر اساس دغدغه‌های مقام معظم رهبری انجام شود.

برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بر اساس دغذغه‌های مقام معظم رهبری
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی لارستان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ و هنر منشور کاملی است که برنامه‌ریزی‌های مختلف در این زمینه اگر بر این اساس دنبال شود به یقین بسیاری از آسیب‌های حوزه فرهنگ و هنر مرتفع می‌شود.
وی افزود: کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» که در اردیبهشت ماه سال 1390 به چاپ رسیده، شرح یکی از بیانات محوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 1373 بوده که با استفاده از دیگر بیانات معظم‌له تکمیل شده است.
این مسئول ادامه داد: در این کتاب دغدغه‌های رهبری در مورد مقوله فرهنگ در جامعه امروز ایران مطرح شده که این مسائل باید سرلوحه برنامه‌ریزی امور فرهنگی قرار گیرد.
عالیشوندی اضافه کرد: این اداره کل در دوره جدید مدیریت به یقین میزان برنامه‌ریزی‌های خود را این دغدغه‌ها قرار می‌دهد و از این طریق به ایجاد عدالت فرهنگی در استان نزدیک‌تر می‌شود.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی رخ داد که اصل اسلام در حال ضربه خوردن بود و فرقه‌های مختلف شروع به رشد و تکثیر بودند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: با حمایت‌های جدی امام خمینی (ره) فرهنگ اسلامی در ایران بار دیگر بارور شد و اندیشمندان اسلامی در اثر رخداد مهم انقلاب اسلامی در ایران حضور جدیدی پیدا کردند.
عالیشوندی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و فراگیر در حوزه فرهنگ خاطر نشان کرد: با نگاهی به صدر انقلاب اسلامی در ایران می‌بینیم که امام راحل نیز چگونه اهداف فرهنگی برای آینده انقلاب مشخص کرده‌اند.
مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: با توجه به ظرفیت عظیمی که انقلاب اسلامی ایران در اختیار دست‌اندرکاران فرهنگی کشور قرار داده است به یقین اهداف فرهنگی باید در چارچوب ادامه انقلاب اسلامی و دغدغه‌های رهبری باشد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی مناسب با مناطق مختلف در شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان اظهار داشت: فرهنگ عمومی دارای لایه‌های متفاوت و مهمی است و شورای فرهنگ عمومی در صورتی می‌تواند متناسب با هر منطقه برنامه‌ریزی کند که این لایه‌های مهم را بشناسد.
وی در ادامه گفت: تمام اعضای شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها این نکته را مورد نظر قرار دهند که در حوزه فرهنگی هیچ کاری هزینه محسوب نمی‌شود بلکه هر چه هست سرمایه‌گذاری است.
این مقام فرهنگی با بیان اینکه وظیفه شورای فرهنگ عمومی شناسایی و ارائه الگوهای رفتاری نیز هست خاطر نشان کرد: در لارستان الگوهای فرهنگی وجود دارد که در صورت ارائه به جوانان آنها را از هر نوع الگوی رفتاری وارداتی بی‌نیاز می‌کند.
انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول