اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

آیت‌الله جمی ستاره پیرامون رهبری بود

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان گفت: آیت‌الله جمی یکی از ستارگان درخشان پیرامون مقام عظمای ولایت و رهبر انقلاب بود.

آیت‌الله جمی ستاره پیرامون رهبری بود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در مراسم سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله جمی، اسوه ایثار و مقاومت در شهرهای آبادان و خرمشهر که با حضور جمعی از مسئولان شهری و کشوری در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این نشست ارزشمند برای یکی از ستاره‌های پیرامون مرجعیت عامه شیعه به‌ویژه در عصر ما که برخوردار از ولایت و امامت بود و سالیان سال، امامت جمعه این شهر متعهد و ولایت‌مدار را بر عهده داشت برگزار شده است.
وی افزود: آیت‌الله جمی یکی از ستارگان درخشان پیرامون مقام عظما ولایت و رهبریت انقلاب بود.
خطیب جمعه آبادان با بیان اینکه شما می‌دانید امروز هدف دشمن نظام و اسلام، تضعیف ولایت و امامت است اضافه کرد: تضعیف روحانیت و ولایت دو مؤلفه‌ای است که همواره از دیرباز مورد هدف دشمن بوده و این امر در طول تاریخ ناکام مانده است.
وی ادامه داد: سنگربانانی در امتداد تاریخ به‌عنوان روحانیت شیعه همواره از ابعاد مختلف دین و نظام حمایت کردند.
محمدی اصفهانی با اشاره به اینکه نظام الهی، ولایی و روحانیت همواره ضامن وحدت و انسجام ملی باورهای دینی و بصیرت‌افزایی بوده‌ گفت: هر چقدر که این نشست‌ها بیشتر و مراسم قدردانی و تجلیل‌ها گسترده‌تر برگزار شود، چهره روحانیت آشکارتر و نمایان‌تر می‌شود.

*نسل جوان را با اخلاقیات آیت‌الله جمی آشنا کنیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آیت‌الله جمی، این مجاهد سالخورده، بسیجی و انقلابی اگر مورد تکریم قرار گیرد برای این است که راه درخشان روحانیت را با افتخار و صلابت هر چه تمام پیمود.
وی با بیان اینکه امروز باید از آیت‌الله جمی تقدیر شود تا آیندگان و نسل نوپایی امروز بتوانند هر چه بیشتر با زندگی پرفراز و نشیب و پرافتخار او آشنا شده و از او الگوبرداری کنند تصریح کرد: وی سالیان دراز در راستای انجام فعالیت‌های ملی و اسلامی کشورمان گام‌های متعالی برداشت.
محمدی اصفهانی اظهار داشت: مرحوم جمی سال‌ها زیر موشک و خمپاره دشمن بعثی در دروان دفاع مقدس، نماز جماعت برگزار کرد و در این راه مردم آبادان و خرمشهر را از اهداف آسمانی و الهی برای رسیدن به پیروزی حق علیه باطل باز نداشت.
وی با بیان اینکه مرحوم جمی پشتوانه مردم و رزمندگان در جنگ تحمیلی و آن دوران سخت و پرمشقت بود اضافه کرد: آنهایی که به مرحوم جمی علاقه‌مند هستند باید یاد و خاطره این روحانی و انسان وارسته را زنده نگه دارند.
خطیب جمعه آبادان خاطرنشان کرد: از همه اقشار مختلف مردم شهرستان، طلاب، روحانیون، نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی تقدیر می‌کنیم که در این مراسم شرکت کرده و با این حرکت مردمی روح آن روحانی بزرگوار را شاد کردند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول