اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی شهرستان بروجن خبر داد

ارائه آموزش‌های آبیاری به 301 کشاورز بروجنی

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی شهرستان بروجن گفت: با برگزاری 10 کارگاه آموزشی افزون بر 301 نفر از کشاورزان این شهرستان با اصول بهینه طراحی باغ، کنترل آب و آبیاری آشنا شدند.

ارائه آموزش‌های آبیاری به 301 کشاورز بروجنی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، آیت‌الله غلامیان بعدازظهر امروز در جمع بهره‌برداران این شهرستان، اظهار داشت: به‌منظور ارتقای سطح کشاورزی در بروجن از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر 10 کارگاه ترویجی کشاورزی در این شهرستان برگزار شده است.
به گفته وی، این تعداد کارگاه‌های آموزشی شامل دو کارگاه آموزشی طبخ آبزیان، چهار کارگاه آموزشی اصول طراحی باغ و باغچه، چهار دوره کارگاه آموزشی کنترل آب و آبیاری در شهرهای مختلف بروجن برگزار شده است.
رئیس جهادکشاورزی شهرستان بروجن افزود: با برگزاری این تعداد کارگاه آموزشی افزون بر 301 نفر از بهره‌برداران این شهرستان با اصول بهینه طراحی باغ، کنترل آب و آبیاری آشنا شدند.
غلامیان بر ضرورت تداوم برگزاری این دوره‌های آموزشی تأکید کرد و گفت: گروهی از اندیشمندان دانش مدیریت با تاکید بر اهمیت جایگاه انسان در فرآیند ایجاد تحولات بر این باورند که واحدهای توسعه منابع انسانی سازمان‌ها و بنگاه‌ها، باید نقش کلیدی و ساختاری را در تحول و توسعه ایفا کنند.
رئیس جهادکشاورزی شهرستان بروجن ادامه داد: در واقع تحولاتی که امروز در عرصه مدیریت داخلی و بین‌المللی روی داده است، رویکرد به حرفه‌ای شدن بحث توسعه منابع انسانی است.
وی با بیان اینکه ترویج کشاورزی یک فرایند غیر رسمی و مستمر است که در خلال آن کشاورزان و مروجان از همدیگر یاد می‌گیرند، گفت: هدف این رهیافت ترویجی ایجاد اعتماد در فراگیران به منظور مشاهده، انتقاد، تحلیل و شکل‌‎دهی به فعالیت‌ها است.
غلامیان ادامه داد: ترویج مشارکتی بر ایجاد آگاهی انتقادی، تعدیل سازنده ارزش‌ها، نگرش‌ها و جهت‌گیری‌ها و جا انداختن افکار و الگوهای رفتاری پویا، سئوال کردن، یادگیری دوباره و تجدید نشر متمرکز است.
وی با بیان اینکه ترویج مشارکتی، هم اجتماع را به‌عنوان یک کل و هم خانواده را به‌عنوان واحد نظر قرار می‌دهد، گفت: مفهوم ترویج و توسعه مشارکتی نوآوری بر اساس ارتباطات محاوره‌ای، آزمایش توسط کشاورزان، تقویت ظرفیت‌های خود سازماندهی روستاها و تشویق مشارکت فعال و گفت‌وگو در بین همه کنشگران در سطح محلی استوار است.
رئیس جهادکشاورزی شهرستان بروجن تصریح کرد: از دیدگاه توسعه منابع انسانی نیز، موقعیت کشاورزی پایدار صرفا وابسته به انگیزه‌ها، مهارت‌ها و دانش تک تک کشاورزان نیست، بلکه عمل به وسیله گروه‌ها یا اجتماعات به عنوان یک کل هم حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: در واقع پایداری به‌عنوان ثروت یک اکوسیستم تلقی می‌شود، اما این ثروت به گونه‌ای است که به سختی با مقیاس‌های کمی قابل اندازه گیری است به عبارتی پایداری کیفیتی است که زمانی ظهور می‌کند تا مردم به صورت انفرادی یا جمعی استعداد خود را در راستای حفظ پایداری بلند مدت منابع طبیعی که بدان وابسته هستند به کار گیرند.
غلامیان خاطرنشان کرد: به عبارتی پایداری حاصل به اشتراک گذاشتن تجربیات، تصمیمات، دانش، اهداف، فن آوری و سازمان است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول