اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

فارس مقصد یکصدمین سفر هیئت دولت باشد

خبرگزاری فارس: استاندار فارس از هیئت دولت دعوت کرد یکصدمین سفر خود را به استان فارس انجام دهند.

فارس مقصد یکصدمین سفر هیئت دولت باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سفر نخست هیئت دولت به مشهد مقدس بوده و امیدواریم یکصدمین سفر به فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) که شهر برادر امام رضا (ع) است باشد و انتظار داریم رئیس جمهور نیز این موضوع را بپذیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از آرزوهای دیرینه مردم فارس را اتصال شیراز به شبکه راه آهن دانست و ابراز داشت: بیشترین فعالیت در این زمینه در دولت نهم و دهم صورت گرفت و در حالی که این طرح تنها 14 درصد پیشرفت داشت، به بهره‌برداری رسید.
صادق عابدین ابراز داشت: با اتصال فارس به خطوط ریلی کشور در حال حاضر این استان با اجرای بیش از یک‌هزار و 800 کیلومتر طرح ریلی، استان اول کشور در این زمینه به شمار می‌رود.
استاندار فارس به طرح راه آهن شیراز- عسلویه به مسافت 650 کیلومتر اشاره و تصریح کرد: 250 کیلومتر این طرح در حال اجراست و مابقی نیز با اعتباری افزون بر یک‌هزار میلیارد تومان با توافق‌نامه‌های اولیه امضا شده و امیدواریم تا قبل از سفر هیئت دولت به فارس پیمانکار مربوطه تجهیز کارگاه و عملیات را آغاز کند.
صادق عابدین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فارس در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: فارس در بخش کشاورزی رتبه‌های بالایی دارد به طوری که از سوی دولت به عنوان استان معین تامین نیازهای کشورهای حوزه خلیج فارس تعیین شده است.
وی افزود: 12 درصد مواد غذایی کشور در استان فارس تولید می‌شود و فارس در تولیدات مختلف باغی، دامی مقام‌های برتر کشور را داراست.
استاندار فارس همچنین خاطر نشان کرد: استان فارس با 122 هزار کیلومتر مربع مساحت، جمعیت حدود پنج میلیون نفر با 29 شهرستان، 83 بخش، 94 شهرداری و 208 دهستان از استان‌های پهناور کشور به شمار می‌رود.
انتهای پیام/و۳۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول