اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

فرهنگ‏سازی پژوهش رسالت سنگین مراکز آموزشی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: در توسعه و فرهنگ‏سازی تحقیق و پژوهش، رسالت مراکز تحقیقی و آموزشی نسبت به مراکز دیگر سنگین‏تر و مهم‏تر است.

فرهنگ‏سازی پژوهش رسالت سنگین مراکز آموزشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری صبح امروز در مراسمی که با حضور پژوهشگران برتر شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم به منظور تجلیل از پژوهشگران و تدوین اهمیت امر تحقیق و پژوهش برگزار شده است.
وی اضافه کرد: باید موانع پیش رو را در راستای پیشبرد اهداف مهم از سر راه برداریم و زمینه را برای پژوهشگران و محققان فراهم کنیم تا بتوانند به دستاوردهای مهم و علمی دست یابند و راه خود را با پشتکار و نوآوری ادامه دهند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه تحقیقات کلید رشد ملت‏هاست، افزود: پیشرفت و تعالی جامعه و کشور منوط به پژوهش و تصمیم‏گیری‏هاست.
افشارنادری ادامه داد: هر کشوری که پیشرفت می‏کند و پیشبرد اهداف خود را می‏بیند، نقش پژوهش را به خوبی در جامعه و منابع خود طراحی کرده است.
وی تصریح کرد: رمز توسعه جوامع در دوران گذشته نیز همین موضوع بوده است و ما باید این میراث عظیم گذشتگان را همچون زنده‏ای در میان مردگان حفظ کنیم و آن را به نسل‏های بعدی و آینده انتقال دهیم.
افشارنادری اظهار کرد: در توسعه و فرهنگ‏سازی تحقیق و پژوهش، رسالت مراکز تحقیقی و آموزشی نسبت به مراکز دیگر سنگین‏تر و مهم‏تر است و باید این مراکز فرهنگ پژوهش را برای تعلیم و تربیت این طیف جوان که دائم در این مراکز در حال کسب علم هستند، پیاده‏سازی کنند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: اساتید و مربیان باید این انگیزه و خودباوری را در جوانان برای سوق و پرواز به سوی پژوهش ایجاد کنند.
افشارنادری بیان کرد: در وهله نخست وظیفه و رسالت ما حفظ و تکریم دستاوردها و تفکرات علمی و پژوهشی نسل گذشته است و همواره باید نام پژوهشگران و دانشمندان گذشته را باید زنده نگه داریم و از آنها درس بگیریم.
وی تاکید کرد: باید درس نوآوری، کارآفرینی، سازندگی و اقدامات دیروز آنها را در این زمینه سرآغاز توسعه و کلید واژه اقتصادی امروز بدانیم.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: باید با تلاش و اهتمام جوانان و دولت‏مردان به تحقیقات ادامه دهیم و به دنبال نوآوری‏‏های پژوهشی در عرصه‏های مختلف باشیم تا بتوانیم نقش اساسی و اصلی خود را در دنیا ایفا کنیم و پروازی به سوی استقلال ابدی داشته باشیم و روز‌به‌روز به طور همه‌جانبه پیشرفت کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول