اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی نباید مغایر با نظام آموزشی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: طرح‌ها، پیشنهادات و فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی مختلف نباید مغایر با نظام آموزشی جامعه باشد.

فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی نباید مغایر با نظام آموزشی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در نشست مشترک با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: جهت‌دهی به فعالیت‌های دانش‌آموزان مستعد و تیزهوش جامعه یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان فرهنگی است و ضرورت دارد با همکاری و هم‌افزایی نهادهای مختلف تحت حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در این راستا برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مشترک صورت گیرد.
ستوده اظهار داشت: ظرفیت نهاد آموزش و پرورش بسیار بالاست و گستره مخاطبان آن وسیع است، بنابراین امکانات و توان مجموعه آموزش و پرورش به تنهایی توان پاسخ‌گویی به همه ابعاد نیازمندی‌های فکری، عقیدتی و تربیتی آن مجموعه عظیم را نخواهد داشت به همین دلیل تشکیل «اتاق فکر» وهم‌افزایی هدفمند دستگاه‌های مختلف فرهنگی براساس داده‌های واقعی نتیجه‌بخش بوده و باز‌خوردهای مثبت و ارزنده‌ای در پی خواهد داشت.
این مسئول با اشاره به تفاهمات قبلی اداره کل تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش، اجرای گفتمان‌های دینی در مدارس و راه‌اندازی مدارس قرآنی را نمونه‌ای از طرح‌های موفق بیان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به وظایف ذاتی دستگاه‌ها، تنظیم راهبردها و شیوه‌های اجرایی مشترک را در تقویت فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌ها بسیار موثر دانست.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از موفقیت آینده فرهنگی ـ اجتماعی کشور مرهون توانمندی‌های دانش‌آموزان تیز هوش بوده و در آینده‌ای نزدیک جامعه تحت تاثیر مدیریت و الگوگیری آنان قرار می‌گیرد، اقدامات نهادها نباید به منظور رفع تکلیف صورت بگیرد بلکه باید طوری برنامه‌ریزی شود که خروجی برنامه‌ها ارتقای سطح بینش، حس اعتماد به نفس و تعهد را در پی داشته باشد.
این مسئول در پایان سخنان خود نگرش‌های تک بعدی را ناقص دانست و برنامه‌ریزی برای گروه‌های هدف یعنی خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان را نیازمند کار گروهی با نگرش ظریف، هنرمندانه و رعایت تمام جوانب بیان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول