اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

شهرداری حق بذل و بخشش ندارد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: شهرداری‌ها حق بخشودگی و بذل و بخشش ندارند و ضرورت دارد از تخفیفات متعدد ممانعت کنند.

شهرداری حق بذل و بخشش ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته بررسی مصوبات سمینار شهرداران در اردبیل اظهار داشت: یکی از منابع درآمدی شهرداری تعیین عوارض برای تابلوهای بزرگ و کوچک شهری است به گونه‌ای که این رویه در شهرهای بزرگ و با مطالبه هزینه تبلیغاتی از سوی شرکت‌ها رایج است.
وی ادامه داد: اگر شرکتی قصد تبلیغ کالای خود را دارد باید هزینه آن را به شهرداری پرداخت کند تا از این محل شهرداری بتواند بخشی از درآمدهای خود را تامین کند.
این مسئول یکی دیگر از منابع درآمدی را تعیین عوارض به افراد خاطی تبدیل پیلوت یا پارکینگ به واحد مسکونی اعلام کرد و بیان داشت: بر اساس قوانین کسی اجازه ندارد پارکینگ خود را تبدیل به واحد مسکونی کرده و از آن به عنوان سکونتگاه استفاده کند چرا که اگر با شدت با این امر برخورد نشود کمبود پارکینگ ما بیشتر نیز احساس می‌شود.
بیگدلو به تفاسیر متعدد قانونی از این امر و برخورد با خاطیان اشاره کرد و افزود: یا باید افراد خاطی هزینه سنگینی را بپردازند  یا اینکه در کمیسیون ماده 100 که قدرت بازدارندگی آن نیز زیاد است پرونده طرح شده و تصمیم‌گیری شود.
وی گفت: در تبدیل یک واحد به دو واحد مسکونی در اغلب موارد دو راهکار در نظر گرفته می‌شود که در نگاه اول عده‌ای معتقدند در این تبدیل وضعیت تخلفی متوجه صاحب واحد مسکونی نیست در حالی که برخی از حقوقدانان معتقدند هر نوع تغییر در شاکله واحد مسکونی جرم است و باید در کمیسیون ماده 100 مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
* بودجه سالانه منطبق بر واقعیت‌ها تنظیم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود توجه جدی به اصلاح متمم و تفریق بودجه شهرداری‌ها را یادآور شد و اظهار داشت:‌ در این زمینه شهرداران موظف هستند در کنار انضباط مالی تفریق بودجه سالانه را مورد توجه قرار دهند تا نحوه هزینه کرد منابع درآمدی شهرداری معلوم و مشخص شود.
بیگدلو خطاب به شهرداران گفت: در بودجه‌نویسی نیز باید به گونه‌ای اقدام کرد تا بسیاری از مسائل منطبق بر واقعیت باشد وگرنه بودجه نویسی به صورت آرمانی هیچ ثمر و فایده‌ای ندارد.
وی اضافه کرد: برخی از شهرداران به گونه‌ای بودجه می‌نویسند که گویی از درآمدها و منابع هزینه‌ای خود خبر ندارند در حالی که ضرورت دارد به گونه‌ای رفتار کنیم تا اهداف ما دچار خدشه نشده و ابزار دست فرصت طلبان علیه شهرداران و حتی شوراهای شهر نشود.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت یکسان‌سازی هزینه نوار حفاری را در شهرهای مختلف یادآور شد و بیان داشت: اگر تغییری نیز مشاهده می‌شود باید متناسب با متغیرهایی همچون جنس زمین و نوع مواد باشد وگرنه هزینه حفاری در یک شهر 19 هزار تومان و در شهر دیگر 120 هزار تومان قابل قبول نیست چرا که ما این معیار تفاوت را نظاره‌گر نیستیم.
بیگدلو از تدوین هزینه نوار حفاری به شکل قریب به واقعیت خبر داد و گفت: در تعیین هزینه حفاری باید واقعیت‌ها و شرایط محیطی در نظر گرفته شود و شرکت‌های حفاری‌کننده نیز باید به تعهدات خود دقیق و درست عمل کنند.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول