اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

دفع آب‌های سطحی باید توسط شهرداری‌ها صورت بگیرد

خبرگزاری فارس: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: انتقال و دفع آب‌های سطحی باید توسط شهرداری‌ها جداگانه مورد جمع آوری قرار گیرد.

دفع آب‌های سطحی باید توسط شهرداری‌ها صورت بگیرد
مجتبی قبادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: در حال حاضر حدود 94 درصد مردم شهر اصفهان و حدود 64 درصد مردم استان اصفهان دارای شبکه فاضلاب هستند.
وی ادامه داد:  شهر اصفهان از نخستین شهرهایی در کشور است شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در آن راه اندازی شد در حالی که شبکه فاضلاب کشور حدود 40 درصد است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود:  در سال 45 احداث شبکه فاضلاب در اصفهان در دستور کار قرار گرفت و در سال 46 بهره‌برداری از این شبکه آغاز شد.
وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و  پس‌زدگی فاضلاب در برخی از نقاط شهر اصفهان اظهار داشت: شبکه‌های جمع آوری فاضلاب به منظور جمع آوری فاضلاب‌های شهری طراحی شده به همین دلیل انتقال و دفع آب‌های سطحی باید توسط شهرداری‌ها جداگانه مورد جمع آوری قرار گیرد.
 قبادیان با اشاره به دفع آب‌های سطحی توسط شهرداری‌ها گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری حداکثر حدود 15 درصد توانائی جمع‌آوری آب‌های سطحی را از دریچه‌های فاضلاب دارد و شهرداری باید در این زمینه همکاری کند.
وی اضافه کرد: در هنگام بارندگی‌ها دبی ورودی به تصفیه خانه‌ها از طریق شبکه‌های فاضلاب حدود 3 تا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند که دلیل آن انتقال آب باران از طریق معابر شهری و ناودان بام‌ها به شبکه فاضلاب است.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به دلیل پس‌زدگی‌ها بیان داشت: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ظرفیت شبکه محدود و از سویی افزایش سه تا چهار برابری حجم آب ورودی به شبکه فاضلاب‌ها پس زدگی فاضلاب در برخی از مناطق رقم را می‌زند.
وی تاکید کرد: از شهروندان خواستاریم از انتقال آب باران به شبکه فاضلاب خودداری کنند تا منازل آنها با پس زدگی فاضلاب مواجه نشده و متحمل خسارت‌هایی نشوند.
قبادیان تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب استان از اتصال فاضلاب زیرزمین‌های عمیق به شبکه فاضلاب و نصب انشعاب فاضلاب زیرزمین‌های عمیق به شبکه فاضلاب خودداری می‌کند تا هیچ گاه پس زدگی فاضلاب برای این‌گونه واحدها صورت نگیرد.
وی ادامه داد: لازم است واحدهای مسکونی چند طبقه اتصال انشعابات طبقات پایین به ویژه واحدهای منفی 60  خود را از شبکه داخلی فاضلاب سایر طبقات جدا کنند.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: به دلیل اینکه در بیشتر نقاط شهر و حتی استان شبکه دفع آب‌های سطحی به طور ایده آل وجود ندارد بنابراین باید در راستای مدیریت کلان شهری و جهت جلوگیری از ضرر و زیان به شهروندان نسبت به جمع‌آوری آب‌های سطحی تدابیری اندیشید.
وی از علل دیگر پس زدگی شبکه فاضلاب‌های اصفهان سخن گفت و افزود:  سرازیر کردن آب‌های سطحی به داخل شبکه فاضلاب‌ها یکی از عوامل این پس‌زدگی است اما  فرسوده بودن شبکه نقشی در پس‌زدگی فاضلاب‌های اخیر نداشته است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول