اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور:

سال 91 مددجوی بی‌سواد در کشور نخواهیم داشت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در امداد مرکز تا پایان سال 91 هیچ مددجوی بی‌سوادی در کشور وجود نخواهد داشت.

سال 91 مددجوی بی‌سواد در کشور نخواهیم داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر میرشکار بعد از ظهر امروز در جمع مدیران ستادی و کارشناسان فرهنگی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و 900 هزار نفر مددجو در کشور بین 10 تا 49 سال سن دارند که از این تعداد 218 هزار نفر بی‌سواد هستند.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان این‌که 11 درصد مددجویانی که در این رده سنی قرار دارند بی‌سواد هستند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمیته امداد مرکز تا پایان سال 91 هیچ مددجوی بی‌سوادی در کشور وجود نخواهد داشت.
وی رده سنی 10 تا 49 سال را افراد فعال و دارای ظرفیت خواند و ادامه داد: برنامه با سواد کردن مددجویان در همه برنامه‌ها و سیاست‌های امداد موثر است که از این‌رو در اولویت کاری این نهاد قرار گرفته است.
میرشکار با اشاره به همکاری و تعامل سازمان نهضت سوادآموزی در این طرح بیان داشت: به‌عنوان مثال اگر بخواهیم برای فردی که سواد ندارد اشتغال ایجاد کنیم، بدون شک میزان موفقیت این طرح به نسبت فردی که سواد داشته و خود قادر به دریافت، پرداخت و حساب و کتاب است بسیار کمتر خواهد بود.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: کمیته امداد به‌عنوان اولین دستگاه و سازمان اقدام به برگزاری اردوهای خانوادگی در کشور کرده که این موضوع یک اقدام ارزشمند فرهنگی و دارای خروجی بسیار مناسب بوده است.
وی خبر داد: در سال 91 بخش اعظم اردوهای برگزار شده در کشور، اردوهای خانوادگی خواهد بود که این موضوع در راستای سیاست خانواده محوری در کمیته امداد صورت می‌گیرد.
میرشکار گفت: نظام آموزش جامع تربیتی از برنامه‌های مهم این نهاد در سطح کشور است که کمیته امداد با مهندسی فرهنگی و هدفمند شدن برنامه‌های طراحی شده به‌دنبال خروجی مثبت از طرح‌های فرهنگی خود است.
این مسئول حمایتی در کمیته امداد کشور عنوان کرد: کارهای فرهنگی به نگاه فرهنگی نیاز دارند که امیدواریم با ایجاد فضاهای مناسب در ادارات کمیته امداد شهرستان‌ها و همچنین افزایش اختیارات مدیران شهرستانی این نگاه بیش از گذشته در برنامه‌ها و رفتارها ملموس شود و موجب خروجی مناسب در کارها باشیم.
وی ابراز داشت: قبل از این یک پیام فرهنگی یا برنامه فرهنگی به شکل یکسان به همه نقاط کشور برای اجرا ارسال می‌شد ولی اکنون کمیته امداد حتی برای هر دانش‌آموز نیز برنامه متناسب طراحی می‌کند.
میرشکار، مهندسی پیام فرهنگی و توزیع عادلانه سرانه فرهنگی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید همواره طرح پیوست فرهنگی را که از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است در برنامه‌ها لحاظ کنیم و برای هر خدمتی که در کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف ارائه می‌شود، یک پیوست فرهنگی نیز تعریف شود.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول