اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های آیت‌الله نوری‌‌همدانی از جزئیات 19 دی

19 دی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با ذکر جزئیاتی از چگونگی شکل گیری 19 دی گفت: 19 دی زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

19 دی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با کارکنان و مسئولان ستاد کل سپاه پاسداران با اشاره به فرا رسیدن سالروز حادثه 19 دی اظهار کرد: 19 دی یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ انقلاب اسلامی است که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شد.
وی افزود: شکل‌گیری جریان 19 دی از آنجا آغاز شد که فرزند امام خمینی(ره)در نجف به شهادت رسید و به دنبال آن عزاداری‌های متعددی توسط مردم در شهرهای مختلف به پا شد.
این مرجع تقلید ادامه داد: امام خمینی(ره) رحلت فرزند خود را از الطاف خفیه الهی می‌دانست چرا که این حادثه سبب پیشروی در روند پیروزی انقلاب اسلامی و آشکار شدن ‌ارتباط‌ محکم مردم با رهبر خود شد.
وی ابراز داشت: رژیم پهلوی که تصور می‌کرد با تبعید امام خمینی(ره) سبب فراموشی او از ذهن مردم می‌شود، با مشاهده این شور و اشتیاق مردم در عزاداری برای فرزند امام خمینی(ره) زمینه را برای انجام یک توهین به وی ایجاد کرد.
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: در این راستا یک مقاله در روزنامه اطلاعات که روزنامه پرتیراژ آن روز بود، درج شد که در آن مضامین توهین‌آمیزی نسبت به امام خمینی(ه) به کار رفته بود.
وی گفت: بلافاصله پس از این اتفاق جلسه‌ای در قم تشکیل شده و نحوه برخورد با این اقدام توسط علما و روحانیون بررسی شد.
این مرجع تقلید ابراز داشت: بازار قم در روز 18 دی تعطیل شد و مردم در واکنش به این اقدام به خیابان‌ها ریخته و اعتراض خود را به رژیم پهلوی اعلام کردند.
آیت‌الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: در روز نوزدهم نیز در دفاتر علما تجمعات وسیعی از مردم تشکیل شد و اهداف امام خمینی(ره) و راه ایشان برای مردم تشریح می‌شد.
وی ادامه داد: مردم با شور و اشتیاقی که داشتند به خیابان‌ها آمده و علیه حکومت پهلوی شعار می‌دادند اما مأموران ساواک و شهربانی مردم را به خاک و خون کشیدند.
این مرجع تقلید اذعان داشت: پس از این حادثه مردم در شهرهای مختلف ایران برای شهدای شهر قم مراسم عزاداری به پا کرده و اعتراض خود را به سرکوب مردم قم و توهین به امام خمینی(ره) نشان دادند.
وی گفت: در جریان حوادث دی‌ ماه سال 56 مردم با اهداف امام خمینی(ره) و دلایل شکل‌گیری حرکت انقلاب اسلامی آشنا شدند.
آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: مردم در زمان طاغوت زیر یوغ سلطنت پهلوی دچار حقارت بودند و امام خمینی(ره) مردم را با زندگی سعادتمندانه آشنا کرده و حکومتی را بنا کرد که دنباله حکومت انبیا بود.
وی اضافه کرد: به برکت خون شهدا یک انقلاب با عظمت در کشور شکل گرفت که هر چه می‌گذرد عظمت این انقلاب آشکارتر می‌شود.
این مرجع تقلید عنوان داشت: در ابتدا انقلاب اسلامی تنها در مرزهای کشور محدود می‌شد اما امروز صدای ملت ایران از مرز کشور گذشته و به اقصی نقاط جهان رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: انقلاب‌هایی که در کشورهای منطقه اتفاق افتاده و جنبش وال‌استریت در اروپا و آمریکا، از تاثیرات گسترش تفکر انقلاب اسلامی است.
آیت‌الله نوری همدانی ابراز داشت: امام خمینی(ره) به عنوان یک نابغه قرن و فریادگر بزرگ تاریخ با اتکا به خدای متعال توانست رژیم سلطنتی را سرنگون کرده و یک نظام ولایی را در کشور به پا کند.
وی ادامه داد: وصیت‌نامه امام خمینی(ره) که شامل تجربیات او در طول سال‌ها مبارزه و ایثار است، یکی از بهترین منابع برای رشد تفکر انقلابی افراد است.
این مرجع تقلید ابراز داشت: در این وصیت‌نامه سه رکن مردم، اسلام و ولایت فقیه برای پیروزی و استمرار انقلاب ذکر شده است که امام خمینی(ره) با توصیه مردم و مسئولین به حفظ این سه رکن، راه را برای صیانت از انقلاب اسلامی روشن کرد.
وی افزود: امام خمینی(ره) مردم را یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقیت نظام و صاحبان اصلی انقلاب می‌دانست و به مسئولان تاکید می‌کرد این سرمایه را همواره برای خود حفظ کنند.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه یکی از دیگر ارکان مهم نظام اسلامی رهبری آن است، اظهار داشت: این یکی از نشانه‌های حکومت حق است که مردم به رهبر خود علاقه‌مند و با او همراه باشند و رهبر جامعه نیز قدر فداکاری و همراهی مردم را بداند که این موضوع در نظام ما دیده می‌شود.
انتهای پیام/ش10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول