اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اختصاص 448 مورد تسهیلات مسکن روستایی در سرفاریاب

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 448 مورد تسهیلات مسکن روستایی به روستانشینان سرفاریاب خبر داد.

اختصاص 448 مورد تسهیلات مسکن روستایی در سرفاریاب
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد پیش از ظهر امروز در بازدید از امامزاده یحیی از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) در روستای شیخ هابیل شهرستان چرام، یک میلیارد ریال برای توسعه و نوسازی این امامزداه و یک میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی این روستا و 5 میلیارد ریال برای 10 کیلومتر مسیر دوم این امامزاده یعنی شیخ هابیل به قلعه گل در دهدشت اختصاص داد.  
نیکزاد همچنین مبلغ 5 میلیارد ریال برای 11 کیلومتر جاده سرفاریاب به امامزداه یحیی روستای شیخ هابیل و روستاهای واقع در این مسیر اختصاص داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این سفر دستور لازم برای اختصاص تسهیلات مسکن روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی حدود 448 واحد مسکن در بخش سرفاریاب را صادر کرد. 
وی در جمع تعدادی از مردم دهستان پشته زیلایی در محل بارگاه امامزاده یحیی تصریح کرد: در استان ما 3 هزار واحد مسکونی با اعتبار360 میلیارد ریال برای نوسازی در دور چهارم سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان اختصاص یافته که 448 واحد سهم شهرستان چرام است.
نیکزاد با بیان اینکه برای احداث هر واحد مسکونی 125 میلیون ریال تسهیلات و 20 میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض و مابقی از سهم آورده متقاضی است، تاکید کرد: این فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که خانه فرسوده دارند که باید برای نوسازی در روستاها متقاضیان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد و یا بهزیستی مراجعه کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص توسعه بارگاه و فضاهای اطراف، نوسازی و بهسازی بارگاه مطهر امام‌زاده‌ها در استان گفت: این امامزاده‌ها مهم‌ترین مراکز و قطب معنوی و فرهنگی ما هستند و میراث ارزشمند و گرانقدر شیعیان بوده که قبور آنها باید بیشتر مورد توجه خیرین، مردم و مسئولان قرار گرفته شوند.   
وی تصریح کرد: شیعیان در جوار این امامزادگان و انس با آنها احساس امنیت و آرامش می‌کنند و می‌دانند که اگر ائمه اطهار(ع) و نوادگان آنها گوشه چشمی به ما کنند با تبلور نور ایمان و به واسطه ایجاد همدلی و وحدت همه مشکلات رفع خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شیعیان و خادمین ائمه اطهار به آنها عشق می‌ورزند و آنها را پشتیبان و هدایتگر خود می‌دانند و حرمت و قداست آنها را نگه داشته دارند و در تعمیر، نوسازی و توسعه فضای اطراف حرم  آنها دین خود را به خاندان اهل بیت ادا می‌کنند.
در این سفر تعدادی از مدیران استانی، شهرستانی و محلی نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول