اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد:

مقاوم‌سازی بیش از 35 هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از مقاوم‌سازی 35 هزار و 500 واحد مسکن روستایی در سطح استان اردبیل خبر داد.

مقاوم‌سازی بیش از 35 هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل
احمد حاج‌علیزاده در حاشیه افتتاح همزمان 5 هزار و 900 واحد مسکن مهر اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تمام خانه‌های روستایی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی نوسازی و درجاسازی می‌شوند تا در برابر اثرات بلایای طبیعی به ویژه زلزله مقاوم‌سازی می‌شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل سهم طرح ویژه استان اردبیل از 200 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی در سطح کشور را 48 هزار و 383 واحد از سال 85 تاکنون اعلام کرد.
این مسئول ابراز داشت: با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 483 میلیارد ریال و با انعقاد قرارداد 93 درصد این مقاوم‌سازی‌ها در حال اجراست که تاکنون 35 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده است.
حاج‌علیزاده طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی را دارای ثمرات فراوان اعلام کرد و افزود: طرح عظیم و ملی مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی علاوه بر تحول بزرگی که در روستاهای استان در زمینه عمران و آبادانی و در زیبا‌سازی روستاها انجام داده بهبود بهداشت فردی و محیطی روستا را منجر شده و علاوه بر آن تاثیر بسزایی در مهاجرت معکوس از شهرها و روستاها را در بر داشته است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین از اشتغالزایی 230 نفر در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی برای مهندسین رشته‌های عمران و معماری خبر داد و گفت: برای مطالعه سکونت‌گاه‌های روستایی استان و تهیه الگوهای غالب مسکونی روستایی از مشاور مادر استفاده شده است.
این مسئول در پایان به خبرنگار فارس بیان داشت: این طرح علاوه بر اشتغالزایی مهندسان و کارگران بخش مسکن سبب افزایش چرخه تولید مسکن از لحاظ تامین مصالح و تولید فرآورده‌های ساختمانی شده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول