اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت 5 استان صورت گرفت

برگزاری دوره آموزشی ساخت مسکن روستایی در شیراز

خبرگزاری فارس: توسط بنیاد مسکن فارس، یک دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان فناوری‌های نوین ساخت ویژه مسکن روستایی با مشارکت پنج استان در شیراز برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی ساخت مسکن روستایی در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، فرج‌الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی این اداره کل اظهار داشت: این دوره 24 ساعت و به مدت سه روز در شیراز به صورت منطقه‌ای با حضور پنج استان فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گفته وی در این دوره 25 نفر از کارشناسان مسئول و کارشناسان حوزه معاونت بازسازی مسکن روستایی حضوری فعال داشتند.
نصیری اضافه کرد: آموزش در این دوره سه روزه حول چهار محور عمده انجام و به موضوعات مورد نظر برای فراگیری تاکید شد.
این مسئول اضافه کرد: سرفصل‌ها و عناوین مهم این دوره آموزشی شامل سیستم‌های کامل ساختمانی، سیستم‌های سازه‌ای، دیوارهای غیر باربر و بازدید علمی از پروژه‌های مسکن مهر شهر لپوئی و مرودشت در استان فارس بوده است.
وی در ادامه گفت: این دوره با تدریس فرهنگ فرحبد از اساتید دانشگاه و مدرس مرکز مطالعات و تحقیقات مسکن روستایی کشور و همچنین ایرج رسولان و بهادر حجازی از حوزه بازسازی و مسکن روستایی دفتر مرکزی برگزار شد و فراگیران ضمن شرکت در کلاس‌های تئوریک برای درک مطلب از آموزش‌های تصویری و پاورپوینت و نیز کتب مربوطه بهره‌مند شدند.
نصیری ادامه داد: همچنین برای اجرای بهتر روش‌های آموزشی و تاثیرگذاری مطلوب‌تر آن بر کارشناسان مربوطه پس از پایان دوره سه روزه از فراگیران آزمون پایانی گرفته شد که پاسخ‌های ارائه شده و امتیازهای هر فراگیر در آینده نزدیک اعلام می‌شود.
وی مشارکت جدی اساتید دانشگاهی در این دوره تخصصی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مشارکت نتایج مقاوم‌سازی مسکن روستایی و دستیابی به استانداردهای روز را به همراه دارد.
مهدی اشتیاقی کارشناس آموزش بنیاد مسکن فارس نیز در تشریح برنامه‌های آموزشی این دوره بیان داشت: فرهنگ فرحبد در روز نخست برگزاری، به تدریس سیستم قاب‌های فولادی سردنورد شده، دیوارهای غیرباربر، ساختمان‌های نیمه پیش‌ساخته با صفحات منفرد ساندویچی سقف و دیوار شامل لایه میانی پلی استایرین و بتن پاششی دیوارهای غیرباربر ساخته شده از بلوک‌ها و پانل‌ها پرداخت.
وی در ادامه تصریح کرد: در روز دوم تدریس نیز فرهنگ فرحبد پیرامون سیستم قاب عایق ماندگار بتن ساختمان‌های بتن آرمه، موضوعات سقف‌های مختلف و سیستم خانه‌های سبک چوبی صحبت کرد.
اشتیاقی ادامه داد: در روز سوم اساتید به بحث در مورد سیستم ساختمان‌های بلوک خشتی مسلح، اسکلت پیش‌ساخته با اتصال پیچ و مهره‌ای پرداختند و سپس آزمون پایان دوره برگزار شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول